• Del siden med andre

Pressemeddelelse

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie til Dansk Epilepsiforenings 50-års jubilæum

Hendes Kongelige Højhed Prinsesse Marie deltager i Dansk Epilepsiforenings jubilæum, der finder sted den 27. september 2012 kl. 11.45 på Odense Rådhus. Rådmand i Odense Kommune Peter Rahbæk Juel byder velkommen, hvorefter der vil være underholdning ved et børnekor bestående af børn med epilepsi i samarbejde med Odense Friskoles Børnekor under ledelse af Morten Holmegaard samt taler af Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen, og Epilepsihospitalet Filadelfias direktør Jens-Otto Skovgaard Jeppesen.

”Jeg er meget beæret over, at Prinsesse Marie deltager i vores 50 års jubilæum og ser frem til dagen. Epilepsi er et såkaldt usynligt handicap, som Prinsessen med sin tilstedeværelse er med til at trække frem i lyset. Det betyder meget for både Dansk Epilepsiforening og for de op mod 55.000 danskere, der har epilepsi, og deres familier,” udtaler Dansk Epilepsiforenings landsformand, Lone Nørager Kristensen.

Dansk Epilepsiforening blev stiftet den 27. september 1962 og har siden arbejdet for, at personer med epilepsi får den bedst mulige behandling og ikke begrænses i hverdagen. Hver dag får 12 danskere stillet diagnosen epilepsi.  Epilepsi viser sig ved pludselige, gentagne anfald. Anfaldene udløses af unormale elektriske impulser i større eller mindre dele af hjernen. Anfaldene opleves forskelligt fra person til person, og der er forskellige former for epileptiske anfald. Derfor taler man om forskellige former for epilepsi.

Presse, der ønsker at dække Dansk Epilepsiforenings 50-års jubilæum, bedes tilmelde sig hos Dansk Epilepsiforenings senest 26. september hos kommunikationsmedarbejder Per Vad, mobil 29 91 02 33 mail pervad@epilepsiforeningen.dk .

Bliv medlem

Bliv medlem af Dansk Epilepsiforening og få bl.a. rådgivning, viden, kurser og blad og mød andre ved sociale arrangementer. Et personligt medlemskab koster 300 kr., men du får 25 kr. i rabat det første, når du melder dig ind online