24.11.2015

Epilepsiforeningen udsender medlemskort

Mange har gennem årene efterlyst en form for identitetskort, som man kan have på sig, og som kan bruges til at vise, at man har epilepsi inde på livet. Der er samtidig ofte nogen, der har svært ved at finde eller huske deres medlemsnummer, når de kontakter foreningen. Og endeligt efterlyser mange løbende førstehjælpskort, så man kan vise andre hvad man skal gøre, hvis man overværer et anfald.
De tre ting, vil vi nu forsøge at gøre noget ved. Derfor sender Epilepsiforeningen i disse dage et brev til alle medlemmer, hvor der øverst i brevet er et nyt medlemskort, man kan trække af papiret.
På kortets forside finder man sine stamdata samt medlemsnummer, hvor der sammen med nummeret står forkortelser som PM og HM, så man kan se om man er personligt medlem eller har husstandsmedlemskab. På bagsiden af kortet er førstehjælpsrådene ved anfald optrykt.  På den måde håber vi at kunne imødekomme nogle af de behov, som mange har efterlyst i en årrække.
Vi håber man tager godt imod kortet.
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)