29.11.2016

Forny recept på ny app

piller

Sundhedsstyrelsen har lavet en app, hvor du kan holde styr på din medicin og forny recepter. Den hedder Medicinkort

Fremover kan du få et overblik over din aktuelle medicin og forny recepter med den nye borger app “Medicinkortet” til Fælles Medicinkort. Med et par klik på din mobil via den nye app kan du f.eks. fremover anmode din egen læge om nye recepter på aktuel medicin.

Den nye app viser de medicininformationer, der står i Fælles Medicinkort og er registreret af en læge. Alle borgere har i dag adgang til Fælles Medicinkort via sundhed.dk.

“Med medicinkort app’en kan borgerne få adgang til at se medicin for dem selv og deres børn under 15 år på mobilen. Det gør det praktisk og let. Vi håber også, at det vil spare tid for de praktiserende læger, at man kan bede om at forny recepter via app’en og få overblik over, hvilken medicin man skal tage,” forklarer direktør i Sundhedsdatastyrelsen, Lisbeth Nielsen, på styrelsens hjemmeside.

Du kan downloade app’en via App Store eller Google Play. App’en er tilgængelig via sundhed.dk og eventuelle spørgsmål til indhold app’en skal rettes til sundhed.dk

Kilde: Sundhedsdatastyrelsen