08.08.2014

Ny bog om epilepsi

I serien "Skal  jeg fortælle dig om.." har Dansk Psykologisk Forlag nu udgivet en bog, der skal hjælpe børn og voksne til bedre at forstå de udfordringer, der følger, når man har epilepsi.
"Skal jeg fortælle dig om epilepsi" handler om pigen Eva og hendes to venner, Christian og Ahmed, der har epilepsi. De fortæller om deres epilepsi og giver et indblik i centrale epilepsiemner som hvordan det føles at have epilepsi, og hvordan det kan behandles. Hvordan et epileptisk anfald kan se ud, og hvad man kan gøre, hvis man ser det. Man hører også, hvordan kammerater, forældre, lærere og pædagoger kan hjælpe dem med de udfordringer, der følger med at have epilepsi både hjemme og i skolen.
I præsentationen af bogen skriver forlaget: "Denne flot illustrerede bog er en ideel introduktion til epilepsi til børn og unge i alderen syv år og opefter samt til forældre, venner, lærere og andre fagfolk, der arbejder med børn med epilepsi. Bogen kan også bruges som et godt udgangspunkt for en diskussion i klassen."
"Skal jeg fortælle dig om epilepsi?" er på 36 sider. Den er forfattet af Kate Lambert. Den er oversat til dansk af Charlotte Pietsch og illustreret af Kirsten Gjerding.
Bogen koster 149 kr. inkl. moms og kan bl.a. købes via forlagets hjemmeside (Kilde: Dansk Psykologisk Forlag)