Foredrag: Familien når en person får epilepsi

26. February 2019
Huset Trøjborg , Kirkegårdsvej 53 8000 Aarhus C Danmark

Hvordan overlever en familie, når et familiemedlem har epilepsi?

Det sætter Epilepsiforeningen Kreds Østjylland fokus på til årets generalforsamling den 26. februar 2019 kl. 19.00 i Huset Trøjborg, Kirkegårdsvej 53, Aarhus.

At have et familiemedlem med en kronisk sygdom fylder meget. Brian og Ellen Marie, som kommer ud af en famile, hvor flere – blandt andet 2 af deres børn - har epilepsi, fortæller om deres erfaringer. Hvor kan man søge hjælp? Hvad med skole, uddannelse, kammerater, omgangskreds – og parforholdet og de andre børn? Kan man passe et arbejde, samtidig med, at man har et barn med epilepsi? Hvad kan det offentlige tilbyde – og hvordan vælger man til og fra?

Sygeplejerskerne Lene og Anette fra neurologisk afdeling fortæller om, hvordan ambulatoriet kan hjælpe med samtaler, og om hvilke spørgsmål, de oftest får. De fortæller om Ambuflex – hvordan virker det, og hvordan reagerer patienter og pårørende på den løsning?

Generalforsamling

Efterfølgende er der generalforsamling med dagsorden i henhold til vedtægterne. Vi serverer kaffe, the, sodavand og lidt snacks.