"De pårørende børn"  - 2 onlineoplæg med familierådgiver Lea Lykkegaard

I sensommeren inviterer Epilepsiforeningen forældre til børn med Epilepsi til tre aftener med onlineoplæg, se det sidste oplæg længere nede i arrangementskalenderen.

D. 07-09-2021 kl. 19.30-21.00 er temaet – ”De pårørende børn”

Børn, der er pårørende til børn, er dobbelt pårørende. For de er også pårørende til deres forældre, som de kan se lider.

De pårørende børn falder ofte mellem taburetterne, for ingen har dem på deres dagsorden.

Hvordan kan vi bedst hjælpe vores børn bedst muligt?

Dagen efter oplægget sidder oplægsholder Lea klar ved telefonen på 53 67 17 31, i tidsrummet 17.00-20.30. Her kan du ringe og stille spørgsmål og få konkret rådgivning i forhold til det tema, som hun har gennemgået aftenen forinden.

Oplægsholder er Lea Lykkegaard, der er familierådgiver, psykoterapeut & foredragsholder – og ikke mindst en ildsjæl med hjertet på rette sted. Lea har arbejdet med mennesker i forandring i mere end 20 år. Hun har en baggrund som skolelærer og inklusionsvejleder, før hun blev familierådgiver og psykoterapeut.

Lea har en solid viden og erfaring med familier med børn, der har indgribende somatiske diagnoser. Hun sidder til dagligt med SMILfondens rådgivningstelefon. Hun er konsulent på Rigshospitalets tiltag overfor de pårørende søskendebørn. Hun holder foredrag og undervisningsgange for sundhedsprofessionelle.

Derudover er hun mor til 3, hvoraf den yngste Vera på 11 år har hydrocephalus og ofte hospitaliseret.

Lea krydrer sin faglighed med personlige erfaringer.

Læs mere om Lea her

Oplægget afholdes online over MS Teams, og man skal tilmelde sig senest søndag d. 5. september

Mandag d. 6. september vil du modtage en mail med et mødelink, som du skal bruge for at logge på. Hvis du ikke har modtaget en mail med mødelink d. 6. september så tjek dit spamfilter. Hvis den ikke er der, så er du velkommen til at kontakte Maria Elmsted Jensen på mail eller på telefon 6311 9361.

Hvis du har spørgsmål til oplægget, den praktiske afvikling i MS Teams eller selve tilmeldingen er du også velkommen til at kontakte Maria Elmsted Jensen.

Hvis du ikke er medlem af Epilepsiforeningen

kan du tilmelde dig ved at skrive en mail, eller kontakte landskontoret på tlf.: 6611 9091.