Tag familien med og hør en god fortælling, få lidt viden om epilepsi og nyd et lille glas og en snack.

11. februar er International Epilepsidag, hvor der verden over sættes fokus på sygdommen, som 65 millioner mennesker lider af. I Danmark markers dagen bl.a. på Odenses hovedbibliotek med et formiddagsarrangement, hvor man kan møde Epilepsiforeningen og børnebogsforfatteren Martin Vinther Madsen og høre sang og musik af Laurids Sund.

Hvad sker der?

Epilepsiforeningen byder velkommen og fortæller lidt om epilepsi og Epilepsidagen.

Martin Vinther Madsens spændingsbog ”Anfald og Tryllestøv” udkommer på selve Epilepsidagen, og børnebogsforfatteren vil fortælle om bogen, der bl.a. giver et indblik i hvordan det er at være bror til en pige med epilepsi. Sammen med guitarist Laurids Sund laves et oplæg, som bliver en blanding af sang af Laurids Sund, oplæsning og fortælling.

Der vil blive serveret forfriskninger og snack, og det vil være muligt at købe bogen signeret til rabatpris.

Hvem er Martin og hans bog?

Til dagligt arbejder Martin som skolekonsulent på Epilepsihospitalet Filadelfia og har stor viden om de udfordringer man står med, når et barn i familien bliver ramt af epilepsi. Martin debuterede som børnebogsforfatter i 2002. Siden da er det blevet til en del roste bøger, hvoraf de seneste er udgivet hos forlaget Tellerup.

Anfald og Tryllestøv er en spændingsbog for børn i alderen 9 – 13, men kan læse af alle, der kan lide en god historie, uanset om man kender til epilepsi eller ej. Den handler om Frederik, der har en lillesøster med epilepsi. Han føler sig overset, og sammen med to venner, hvor en af dem også har epilepsi, drager Frederik ud på en lang rejse for at finde noget tryllestøv, der kan gøre søsteren rask.

Skal man tilmelde sig?

Ingen tilmelding