Se fotoudstillingen ”Mig og min hjerne”, der suppleres med en udstilling af bøger og film, hvor neurologiske lidelser spiller en central rolle. Den kan ses i Aarhus, Odense og Høje Taastrup

Hvordan ser livet med en sygdom eller skade i hjernen ud, hvis man skal vise det i et foto? Er der lavet nogen gode film og skrevet spændende romaner om livet med epilepsi og andre neurologiske sygdomme?

Alt der får du svar på ved udstillingen ”Mig og min hjerne” i Borgernes Hus i Odense.

Fernisering
Mandag den 11. marts 13.00-14.00 i Borgernes Hus, Østre Stationsvej 15, 5000 Odense.

I udstillingen kan du se 14 fotos fra patienter med neurologiske sygdomme som epilepsi, demens, hjernerystelse, parkinson, apopleksi, hjerneskade eller cerebral parese eller epilepsi, der i billeder fortæller om, hvad sygdommen betyder for deres liv.

Sammen med de store billeder kan man se udstilling af bøger og film, hvor de neurologiske handicap spiller en central rolle. Alle sammen er værker som kan lånes via biblioteket.

Udstillingen af billeder, bøger og film kan ses fra 11.-24. marts i underetagen på Borgernes Hus.

Program for ferniseringen
Der er fernisering på udstillingen mandag den 11. marts kl. 13.00.

• Epilepsiforeningens direktør Per Olesen vil præsentere fotoudstillingen
  • Biblioteksassistent Christina Vogel Ahrenst vil præsentere udstillingen med litteraturens og filmens billede af livet med en hjernesygdom
Der vil blive serveret snack og drikkevarer undervejs.

Der er gratis adgang, og alle er velkommen.

Fotoudstillingen kan også ses i uge 11 i Aarhus og Høje Taastrup.
I Aarhus er der fernisering mandag den 11. marts kl. 16.00-17.30 i Auditoriet, VIA University College, Hedeager 2, 8200 Aarhus N. Her vil der være foredrag om ”Hvad sker der med hjernen, når man rammes af en hjernesygdom?” ved professor Per Borghammer. Se mere.

I Høje Taastrup kan udstillingen ses fra mandag den 11. marts i Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup.

Onsdag den 13. marts kl. 15.00-17.00 er der i Handicaporganisationernes Hus, Blekinge Boulevard 2, 2630 Taastrup, være afsløring af vinderbilledet og overrækkelse af præmier. Her vil konkurrencens dommer, fotograf Peter M. Madsen, kommentere udvælgelsen af billederne. Undervejs bydes der på snacks og lidt af drikke.

Hvem står bag udstillingerne?
Fællesskabet Hjernen i fokus er det danske bidrag til en international kampagneuge, Brain Awareness Week, som hvert år ligger i uge 11. På dansk hedder den Hjerneugen, og her sætter syv patientforeninger fokus på hjernen med forskellige aktiviteter. Se mere på Hjernen i Fokus' hjemmeside.