Kom forbi Det fælles sundhedstelt på Folkemødet, hvor en familie fortæller om deres oplevelser med epilepsi, og der er debat om vejen til det gode liv.

Epilepsi er til manges overraskelse en folkesygdom, og det er meget mere end anfald. Tilværelsen halter for mange mennesker med epilepsi og deres pårørende. Ca. 55.000 danskere har en epilepsidiagnose, og det er ofte børn. Det gode liv med epilepsi handler om at få bedst mulige tilværelse i sundhed, hverdagsliv, skole, uddannelse og job. Vejen til det gode liv med epilepsi er ujævn fyldt med huller og bump. Den enkelte med epilepsi og familierne får ofte ikke den behandling, støtte og vejledning, som de har brug for. Hør en familie fortælle om deres oplevelser og ønsker til det gode liv med epilepsi. Ud fra deres historie skal et panel drøfte vejen til det gode liv med epilepsi. Viden om sygdommens konsekvenser til patienter, pårørende og fagpersoner er vejen til at mestre sygdommen. Manglen på viden er et bump på vejen til det gode liv med epilepsi. Det har vi brug for en debat om at få gjort noget ved.

Deltagere i paneldebat

Lone Nørager Kristensen, Landsformand, Epilepsiforeningen
Per Olesen, Direktør, Epilepsiforeningen
Tina Nør Langager, Formand, Ergoterapeutforeningen