Hvordan giver man førstehjælp i forbindelse med et epilepsianfald? Hvilke hensyn skal man tage i skolen eller på jobbet? Hvad er ingredienserne i et godt liv med epilepsi?

Det er noget af de spørgsmål, som vi taler om på temadagen om epilepsi.

Livet med epilepsi er et liv med risiko for anfald og kramper, men der er mange andre udfordringer. Det kan være angst og nervøsitet, hukommelsesproblemer, bivirkninger, begrænsninger i hverdagen, bekymrede pårørende og problemer med job og uddannelse. På denne tema-eftermiddag taler vi om nogle af de vigtigste udfordringer i forbindelse med epilepsi.

Tema-eftermiddagen er for mennesker der har epilepsi og deres pårørende, venner og kollegaer. Du møder

• Lene Janet Hansen der er informatør i Epilepsiforeningen, hun vil fortælle om hvad epilepsi er og dele erfaringer med at give førstehjælp i forbindelse med anfald.
  • Thorkild Wilson Føns som lever med epilepsi, og som vil fortælle kort om hvad det betyder for ham  og hans familie- og arbejdesliv. Thorkild vil også præcentere Café krampen.

Der er også plads til spørgsmål og diskussion

Vel mødt!