Hvordan overlever en familie, når et familiemedlem har epilepsi?

Det sætter Epilepsiforeningen Kreds Østjylland fokus på til årets generalforsamling den 26. februar 2019 kl. 19.00 i Huset Trøjborg, Kirkegårdsvej 53, Aarhus.

At have et familiemedlem med en kronisk sygdom fylder meget. Brian og Ellen Marie, som kommer ud af en famile, hvor flere – blandt andet 2 af deres børn - har epilepsi, fortæller om deres erfaringer. Hvor kan man søge hjælp? Hvad med skole, uddannelse, kammerater, omgangskreds – og parforholdet og de andre børn? Kan man passe et arbejde, samtidig med, at man har et barn med epilepsi? Hvad kan det offentlige tilbyde – og hvordan vælger man til og fra?

Sygeplejerskerne Lene og Anette fra neurologisk afdeling fortæller om, hvordan ambulatoriet kan hjælpe med samtaler, og om hvilke spørgsmål, de oftest får. De fortæller om Ambuflex – hvordan virker det, og hvordan reagerer patienter og pårørende på den løsning?

Generalforsamling

Efterfølgende er der generalforsamling med dagsorden i henhold til vedtægterne. Vi serverer kaffe, the, sodavand og lidt snacks.

Sådan tilmelder du dig: Du bliver bedt om at logge dig på selvbetjeningssiden. Hvis du ikke har et kodeord, skal du skrive din mail og trykke på ”Glemt kodeord”. Hvis din mail ikke virker, så send os din mail sammen med dit navn og postnummer til epilepsi@epilepsiforeningen.dk, så opretter vi dig i systemet