Sprogø - den historiske ø under broen

Kreds Sydvestjylland inviterer medlemmer på en spændende bustur til øen, som de fleste har set eller hørt om, men som kun meget få kender og har besøgt.

Øen blev for alvor kendt, da Storebæltsforbindelsen blev indviet og senest fra Jussi Adler-Olsens filmatisering om "Journal 64". Så øen rummer både lyse og mørke kapitler.

På turen fra Kolding vil Flemming Rishøj berige os med skæbnefortællinger fra Sprogø i tiden fra 1923 op til 1961. Kører du med fra Esbjerg, kan du derudover høre list om "De uartige drenge på Livø". To mørke kapitler i Danmarks historie.

I Odense holder vi et stop og spiser æggekage ad libitum, og efter opsamling af en lokal guide i Nyborg, fortsætter vi mod Sprogø.
Vi nyder turen over broen og kommer både på Ny Sprogø og Gammel Sprogø, hvor vi skal på en 3 timers spændende guidet rundtur. Du kommer helt tæt på historien og får adgang til øen, der op gennem tiden har spillet en vigtig rolle, og som i dag er lukket land.
Kl. 17.15 vender vi hjemad og nyder et let traktement omkring Middelfart.

Pris:
250 kr., som dækker bus, guide, frokost og traktement.
Er du ikke medlem koster det 400 ,- kr. - Kontakt landskontoret for tilmelding på tlf: 6611 9091

Busopsamling:
Kl. 09.00 afgang fra Museumspladsen i Esbjerg
Kl. 09.45 ankomst i Kolding ved p-pladsen ved Slotssøen, Ejlersvej
Kl. 10.00 afgang fra Kolding
Kl. 11.45 afgang fra Odense ved KlosterKroen
Kl. 14.30 afgang  fra Nyborg ved Monarch

NB: Turen egner sig ikke for dårligt gående.

Flere oplysninger om turen fås hos Lars Frich på mail
Ønsker man at blive sat af et andet sted på hjemvejen, så kontakt Lars Frich.

Arrangementet er åbent for alle medlemmer af Epilepsiforeningen

Turen er blevet til med støtte fra

Epilepsiforeningen
kreds Sydvestjylland