• 18.06.2018
    Svar fra: anne

    Ved visse former for epilepsi kan noget medicin forværre anfaldene. Dette gælder for epilepsiformen, Juvenil Myoklon Epilepsi. Lamotrigin kan forværre myoklonierne, Carpamezipin kan også forværre anfaldene ved den type epilepsi. Jeg kan på stående fod ikke huske om der er andre præparater som kan forværre anfaldene/øge anfaldshyppigheden ved den type epilepsi. Men jeg ved at disse to nævnte præparater kan gøre det. Hvis du oplever at du får flere anfald og/eller dine anfald bliver forværrede eller ændrer karakter så er det vigtigt at du fortæller det til din læge/neurolog. Hvis ikke du allerede har det, vil jeg anbefale dig at have en anfaldskalender, altså en kalender hvor du noterer HVER GANG du har haft et anfald (og gerne om det var kramper, absencer, myoklonier el. andet). Og tag anfaldskalenderen med til lægen næste gang du skal derhen. En læge har pligt til at lytte til deres patienter og tage dem alvorligt og forsøge at hjælpe.

  • Deltag i debatten
    Hvis du ønsker at deltage i debatten kan du klikke dig ind under en af indlæggene ude til venstre og skrive dit eget svar eller du kan vælge at oprette en nyt indlæg nedenfor.
    Opret ny indlæg
    Hvis du ønsker at oprette en nyt indlæg som andre kan deltage i skal du klikke på nedenstående knap.
    Tilbage til forum forsiden

    Seneste emner