• 30.07.2019
    Svar fra: Tina

Som kronisk syg kan man også nemt føle sig til besvær og komme til at gå meget alene med sine tanker. Det har jeg selv tendens til. Men jeg vil opfordre alle til at prøve at gøre det til en vane engang imellem at tage en snak med de nærmeste om de drømme og ønsker man har til fremtiden – trods sygdom – og også om hvad man frygter. Det kan virkelig lette at få taget de snakke. Og selvom epilepsi – og mange andre kroniske sygdomme – ikke er dødelige, så kan det alligevel sætte en masse tanker igang om hvad der skal ske, når man går bort. Der vil jeg opfordre til at udfylde dokumentet Min sidste vilje, så du selv gør dig klart, hvad du ønsker og dine pårørende også ved hvad de skal forholde sig til. Man kan eventuelt bruge dokumentet som en anledning til at få sat gang i de svære samtaler.

• Deltag i debatten
    Hvis du ønsker at deltage i debatten kan du klikke dig ind under en af indlæggene ude til venstre og skrive dit eget svar eller du kan vælge at oprette en nyt indlæg nedenfor.
    Opret ny indlæg
    Hvis du ønsker at oprette en nyt indlæg som andre kan deltage i skal du klikke på nedenstående knap.
    Tilbage til forum forsiden

Seneste emner