• 15.09.2019
    Svar fra: Tinnitus

Det er vist gået lidt over et år, siden nogen har været på banen. Måske kan nogle af mine indsigter, eller hvad man skal kalde dem, give respons.

For tre år siden fik jeg epilepsi, efter en alvorlig hjerneblødning, som var sekunder fra at koste mig livet. Kardiologerne på Bispebjerg havde opgivet mig, hvilket den neurologiske overlæge på Filadelfia var stik tosset over.

Lang historie, så lidt i punktform:

1) Først Levetiracetam, og den gav mig ingen bevirkninger. Dernæst lamotrogin, fordi lægerne på Rigshospitalet mente, at den virkede stemningsstabiliserende. Ikke på mig.

2) Lamotroginen (500 mg). Nogen gange følger jeg ingen bivirkninger. Andre gange kan jeg i bogstaveligste forstand ikke gå, falder og ligger lam på gulvet. Det går gradvist over, og efter 5-7 timer er jeg klar igen.

3) jeg har fået tinnitus, måske af andre grunde. I starten fik lamotroginen til næsten at forsvinde. Dette giver mening, eftersom epilepsi får hjernecellerne (neuronerne) til at gå i overdrive. Tinnitus fungerer lidt på samme måde. Det område, som tinnitussen stammer fra bliver bombarderet af neuroner. Det har åbenbart den effekt, at tinnitussen lindres.

• Deltag i debatten
    Hvis du ønsker at deltage i debatten kan du klikke dig ind under en af indlæggene ude til venstre og skrive dit eget svar eller du kan vælge at oprette en nyt indlæg nedenfor.
    Opret ny indlæg
    Hvis du ønsker at oprette en nyt indlæg som andre kan deltage i skal du klikke på nedenstående knap.
    Tilbage til forum forsiden

Seneste emner