• 21.05.2017
    Svar fra: Nicole

Hej.

Jeg kan sagtens forstå dig! Jeg er ikke selv mor, men har haft epilepsi siden jeg var 16 år (og er i dag 21). Frem til starten af dette år, har jeg ikke taget forholdsreglerne, fordi jeg ikke mente at det kunne være rigtigt at det skulle styre hvor meget jeg skulle gå i byen, hvor længe jeg skulle være oppe osv.
    Da mine anfald nu kommer oftere, og ikke altid er ens, har jeg – som 21-årig – valg at tage i byen en gang hver anden måned (et gennemsnit), og vælge at sige at jeg ikke drikker. Jeg undgår helt alkohol, da jeg finder det nemmere end at sætte en grænse. Hvis man sætter en grænse, medfører det nemt at man “lige kan tage et ekstra shot”, så jeg har valg alkohol ud af mit liv. Jeg tror på at det valg jeg tog med ikke at tage forholdsreglerne dengang, er skyld i at jeg i dag ikke kan studere, og jeg ville da ønske at nogen (ud over lægerne) havde fortalt mig dengang, hvad konsekvensen kunne være!

Jeg synes du skal tage en grundig snak med ham omkring hvordan du har det, og måske I kan researche (sammen) hvad konsekvenserne kan være for fremtiden!

Set fra hans side, vil jeg sige at jeg kan forestille mig hvor svært det kan være, men som mor bliver du også nødt til at tænke på at når først du har gjort hvad du kan for ham, ang. samtale, er det vigtigt at han får lidt pusterum i hverdagen, så han ikke føler sig så begrænset og “handicappet” 🙂

• Deltag i debatten
    Hvis du ønsker at deltage i debatten kan du klikke dig ind under en af indlæggene ude til venstre og skrive dit eget svar eller du kan vælge at oprette en nyt indlæg nedenfor.
    Opret ny indlæg
    Hvis du ønsker at oprette en nyt indlæg som andre kan deltage i skal du klikke på nedenstående knap.
    Tilbage til forum forsiden

Seneste emner