28.03.2012

100 miles for epilepsi-sagen

Den 19. maj vil amerikaneren Glen Fenster løbe 100 miles (160 km) i det årlige Florida Keys 100-løb for at gøre opmærksom på epilepsi-sagen. De seneste syv år har han cyklet i alt 42.000 miles for sagen, men i år har han valgt løbet.
Glen Flenster løber 100 miles i sympati med de talrige børn med epilepsi, der har haft mindst 100 anfald. Glen Fenster, der selv har et barn med epilepsi udtaler: ”De 100 miles jeg løber blegner i sammenligning med de udfordringer disse børn, deres nære og deres plejere må i gennem.”
Kristi Himmelfarts dag, d. 17. maj, deltager en gruppe fra Dansk Epilepsiforening i Eventyrløbet for at skabe synlighed om epilepsi og Dansk Epilepsiforening. Her kan strækningen ikke måle sig med Glen Fensters projekt. Til gengæld er det ikke en solopræstation, men en fælles indsats for at forbedre vilkårene for personer med epilepsi.
Vil du løbe med på Dansk epilepsiforenings hold i Eventyrløbet så ring 6611 9091 eller mail Ann Britt på foreningens landskontor.
Sidste tilmelding d. 3. april
(Kilde: Glen Flenster og Dansk Epilepsiforening)