8 ud 10 husker medicinen bedre ved hjælp af Drugstars

Med app’en Drugstars kan man støtte fx Epilepsiforeningen ved at huske sin medicin. Og medicinpåmindelserne virker, viser en brugerundersøgelse

”En bruger kærlighedshistorie” – ”A user love story”. Det kalder Drugstars en undersøgelse af brugernes tilfredshed med deres app, der hjælper en med at huske sin medicin og samtidig giver mulighed for helt gratis at skaffe penge til Epilepsiforeningen eller andre foreninger.

Når man ser undersøgelsens resultater, kan man godt forstå den romantiske rapporttitel. For hele 79 % af svarerne i undersøgelsen oplever, at de er blevet lidt eller meget bedre til at huske deres medicin.

Undersøgelsen, der er baseret på 1.685 personer, der har brugt app’en Drugstars i mere end 60 dage, viser mange andre resultater, som gør det til en god ide for fx mennesker med epilepsi at bruge app’en. Fx oplevede 35 %, at de havde fået lidt eller meget bedre effekt af deres medicin. Når det gælder holdningen til ens medicin, var den blevet bedre hos 51 % af svarerne. Og 46 % af dem oplevede lige frem en bedre livskvalitet.

App’en Drugstars kan downloades via Appstore og Googleplay. Når man har oprettet en profil, får  man påmindelser om at tage sin medicin. Når man har taget medicinen, får man stjerner – deraf navnet. Stjernerne kan man give til fx Epilepsiforeningen, så laver Drugstars dem om til penge. Det er altså en helbredsforbedrende måde at støtte på, som ikke koster dig en krone.

På nuværende tidspunkt har brugere af app’en givet over en million stjerner til Epilepsiforeningen, og foreningen har fået mere end 75.000 kr.  – og flere er snart på vej. I alt har Drugstars doneret over 2,6 millioner kroner til velgørende foreninger.

“A user lovestory” udgivet af Drugstars (pdf)

Hent Drugstars i Appstore

Hent Drugstars i Google Play