DrugStars søger pårørende til telefoninterview

19.02.2018

Firmaet bag app’en DrugStars søger pårørende til personer med epilepsi til telefon-interviews i forbindelse med udformningen af en undersøgelse

Epilepsiforeningen har fået nedenstående henvendelse fra firmaet bag app’en DrugStars. De leder efter deltagere til et nyt spændende forskningsprojekt – og måske det er noget for dig? Og del gerne opfordringen med andre du kender.

Kære medlemmer af Epilepsiforeningen

Vi vil gerne invitere dig til at deltage i et forskningsprojekt om en ny sundhedsapp (DrugStars), som har til formål at støtte patientorganisationer i Danmark og samtidig motivere brugerne til at følge deres medicinske behandling samt støtte pårørende, der hjælper deres pårørende med at huske medicinen.

Vi ønsker i den forbindelse at undersøge effekten af brug af DrugStars appen for pårørende til børn/voksne med epilepsi samt holdninger gennem en spørgeskemaundersøgelse.

I den forbindelse vil vi gerne invitere dig til et lille telefoninterview, der drejer sig om at målrette et spørgeskema for pårørende til børn/voksne med epilepsi således det giver mening for læseren, der skal besvare spørgsmålene og at temaerne i spørgeskemaet er relevante for pårørende til personer med epilepsi.

Interviewdelen vil forløbe sig sådan, at:

• Inden telefoninterviewet downloader du DrugStars appen og anvender den i et par dage, så spørgsmålene forstås i konteksten omkring brugen af appen
  • Du får tilsendt et spørgeskema umiddelbart før telefoninterviewet, som du udfylder imens vi taler og ’tænker højt’, når der opstår den mindste tvivl/forvirring ved nogle af spørgsmålene.
  • Efter spørgeskemaet er gået igennem vender vi eventuelle temaer, du mener vi mangler at være omkring i spørgeskemaet og som kunne være relevante at have med i et pårørende perspektiv.
  • Interviewet vil vare ca. 30-45 minutter

Vi håber du har tid og lyst til at være med til at bidrage til at udforme en undersøgelse, der ønsker at vurdere effekten, brugbarheden og værdien af DrugStars appen for dens brugere samt identificere, hvordan appen kan gøres bedre for den enkelte bruger.

Kontakt for interesse i at deltage og for eventuelle spørgsmål på: st@drugstars.com

Med venlige hilsener
Stephanie Thornfeldt