Deltag i stor europæisk survey om epilepsi og graviditet

08.02.2021

Kvinder i den fødedygtige alder opfordres til at deltage i en engelsksproget spørgeundersøgelse om kendskabet til de risici, der er forbundet med epilepsi og graviditet

Den internationale epilepsiorganisation IBE gennemfører lige nu en undersøgelse i Europa for at få mere viden om, hvor godt informerede kvinder i den fødedygtige alder er om de risici, der er forbundet med epilepsi og graviditet, og hvor godt disse oplysninger forstås.

Selvom surveyen er på engelsk, så opfordrer Epilepsiforeningen alle kvinder i den fødedygtige alder til at svare på den engelsksprogede survey.

Cirka 50% af alle europæiske graviditeter er ikke planlagte. Hvis man skal sikre, at kvinder med epilepsi bliver bedre informeret om de involverede risici, før de overvejer at blive gravid, så er der behov for mere vide om den nuværende situation, skriver IBE i deres engelsksprogede introduktion til undersøgelsen.

Undersøgelsen er første del af et europa-fokuseret projekt om epilepsi og graviditet, der gerne skal munde ud i værktøj til at sprede kendskab om epilepsi og graviditet på en række europæiske sprog.

Fristen for at deltage er 1. marts 2021.

IBE. Den engelsksprogede survey