Deltag i survey om overgangen fra børne- til voksenafdeling

Er du ung med epilepsi og født i 1996 eller senere, og har du tidligere været tilknyttet en børneafdeling, men er nu overgået til en neurologisk afdeling med dine epilepsikontroller? Eller er du pårørende til nogle unge i ovenstående målgruppe? Så deltag i denne undersøgelse

Som led i en større satsning på epilepsiområdet har Sundheds- og Ældreministeriet bevilget midler til et udviklingsprojekt, som skal sikre den bedst mulige overgang fra barn til voksen i sygehusregi. Det er vigtigt, at overgangen forberedes i god tid og at man ”kommer hele vejen rundt” om de udfordringer unge med epilepsi kan møde ved overgangen til voksenlivet.

Lige nu er projektet i en fase, hvor der skal indhentes en masse praktisk viden om hvordan det her foregår landet rundt. Og her har vi brug for at høre om dine erfaringer. Projektgruppen bag overstående har til formålet lavet et spørgeskema, som vi håber du har lyst til at udfylde. Og bemærk: Har du evt. brug for hjælp til at udfylde skema, er dine pårørende meget velkomne til at gennemføre det på dine vegne.

Det tager ca. 15-20 minutter at gennemføre, og du svarer naturligvis fuldt anonymt, ligesom de oplysninger, du afgiver, vil ikke blive givet videre til andre i en form, der kan føre oplysningerne tilbage til dig personligt. Enalyzer A/S, der varetager gennemførelsen af denne undersøgelse, kender dog din identitet af hensyn til administration af undersøgelsen, dobbeltbesvarelser mv.

Bemærk at dit link til undersøgelsen er personligt og ikke må videregives.

Bemærk dog også, at du muligvis kan møde det samme skema, hvis du skal til ambulant kontrol i nærmeste fremtid.

Tak for din medvirken – du er med til at gøre en forskel.

Vil du læse mere?

Hvis du vil læse lidt mere om projektet og baggrunden kan du læse mere i denne artikel på vores hjemmeside eller i denne nyhed fra Epilepsinyhedsbrevet.