Stor tilfredshed med epilepsi-app

02.01.2017

App med anfaldskalender

7 ud af 10 kan lide Epilepsiforeningens digitale anfaldskalender, viser en spørgeundersøgelse

Med app’en “Epilepsi” kan du lave hurtig anfaldsregistrering, filme anfald, lave uddybende anfaldobservationer, holde overblik i en anfaldskalender og samle materialet og sende det som en rapport til din behandler. En rundspørge blandt brugere af app’en og Epilepsiforeningens medlemspanel viser, at app’en lever op til de forventninger foreningen havde til den.

Hver fjerde deltager i Epilepsiforeningens medlemspanel har downloadet den digitale anfaldskalender, app’en Epilepsi. Den største gruppe er personer, der selv har epilepsi (70 %), men der er også mange forældre til børn med epilepsi, der har indstalleret anfaldskalender-app’en (30 %).

Når man vil registrere et anfald på app’en, kan man enten gøre det med et klik på et lille ikon eller ved at filme anfaldet. Der er 24 %, der har brugt videofunktionen.

App’en rummer også en mulighed for at lave en rapport over ens anfaldsregistreringer og maile rapporten direkte til sin læge. Der er dog meget få, der benytter sig af det – kun 6 %. De fleste bruger den ligesom de tidligere brugte anfaldskalenderen af papir.

Det siger brugerne om den digitale anfaldskalender

Der er stor tilfredshed med app’en, viser spørgeundersøgelsen:

• 72 % synes anfaldsregistreringen er anvendelig eller meget anvendelig.
  • 68 % synes anfaldskalenderen er anvendelig eller meget anvendelig

Den ser også ud til at være let og intuitiv at bruge:

• 74 % gik bare i gang med at bruge den, mens 23 % fulgte vejledningen på Epilepsiforeningens hjemmeside.

Hent app’en i Google Play eller App Store

Hent den gratis via Google Play