DH organisationer i Holbæk inviterer til spændende Hjernedag

Hjerneugen er en landsdækkende markering af de særlige vilkår og udfordringer, mennesker med en hjerneskade lever under, samt information om hvilke særlige foranstaltninger, som kan afhjælpe disse vilkår. Vi byder på et alsidigt program, som sætter fokus på, hvordan vi støtter bedst muligt op om denne borgergruppe

kl. 10.00 - 10.10    Velkomst v/formand for Handicaprådet Sytter kristensen.

Kl. 10.10 - 11.10    Neurohabilitering (genoptræning) efter hjerneskade v/ledende sygeplejerske Lis Petersen og ledende overlæge Niels Jørgen Dalsgaard - begge fra Center for Neurohabilitering, Filadelfia, Dianalund

Kl. 11.10 - 12.00    "Hvem er jeg, når jeg ikke er den, jeg var? Og hvor er Holbæk i dag? v/kandidat i pædagogik & psykologi - lærer Søren Toftebo

Kl. 12.00 - 13.00    Frokost

Kl. 13.00 - 14.30    I region Sjællands budget 2020 er der afsat penge til hjerneskaede og genoptræning. 3 regionspolitikere vil løfte sløret for, hvad disse 30 mill. kr. skal bruges til.

Camilla Hove, Venstre, Kirsten Rask, Socialdemokratiet, Anne Møller Ronex, Radikale Venstre

Kl. 14.30 - 14.45    Pause og kaffe

Kl. 14.45 - 15.45   Handicappolitikken i Holbæk kommune, hvad er der fokus på? v/kommunepolitiker og medlem af handicaprådet Carsten Andersen, Venstre

Kl. 15.45 - 16.00   Afslutning v/Sytter kristensen

Tilmelding
Senest 26. februar til Conni Valentin Pedersen på conni@youmail.dk eller sms 5048 8495

Frokost: 2 stk. smørrebrød, kaffe/the og æblekage - pris 68 kr., som indbetales på 1551 3562210377 eller MobilePay 5048 8495.

Med venlig hilsen fra Arbejdsgruppen

Conni, Epilepsiforeningen, Ilse, Hjernesagen & Sytter, Lev