Epilepsiforeningen i Uganda

I første omgang var målet at sikre folk adgang til medicin og få en ugandisk epilepsiforening op at stå. Det er lykkedes. Projektet er i dag et såkaldt udfasningsprojekt, hvor målet er, at Ugandas epilepsiforening skal kunne stå på egne ben med penge, de selv skaffer fra andre steder end Danida, der er dem, der betaler for projektet.

Støtten til epilepsiforeningen i Uganda er også en indirekte støtte til landet Uganda, idet udviklingen af ESAU også bidrager til fremme af demokrati, menneskerettigheder og inklusion af handicappede i Uganda.

Mød dem vi hjælper

Dette nummer af vores blad handler om vores arbejde i Uganda. Her kan du møde en heksedoktor, skæbner fra Uganda og nogle af de frivillige, der giver epilepsisagen liv.

ESAU med deres egne ord

På ESAUs hjemmeside kan du på engelsk læse om deres arbejde, se billeder og kontakte foreningen.