Hvordan er reglerne? Hvad kan du få af hjælp? Og hvem kan rådgive dig?

Vi præsenterer her en række rådgivningstilbud. Og så har vi også set på mulighederne og reglerne på nogle af de sociale områder, vi ved betyder meget for hverdagen, hvis du eller dit barn har epilepsi. Det er områder som kørekort, arbejde, uddannelse og selvfølgelig også de forskellige muligheder for at få hjælp og støtte fra f.eks. kommunen.

Her kan du læse mere om de forskelllige områder

Kørekort

Reglerne for epilepsi og kørekort er komplicerede og altid helt individuelle. De afhænger bl.a. af din epilepsi og den konkrete situation.

Økonomisk tilskud

Mennesker med epilepsi skal kompenseres for de ekstraudgifter, de får på grund af handicappet. Der findes forskellige former for tilskud, aflastning og støtte.

Uddannelse og job

Vi ser på dine erhvervsmuligheder, når du har epilepsi. Og beskriver de ordninger, der kan hjælpe dig, hvis epilepsien giver problemer på jobbbet eller uddannelsen.

Rejser og epilepsi

Der er nogle ting, som man i særlig grad skal være opmærksom på, når  man har epilepsi og rejser. F.eks. om sygeforsikring og medicin.

Få råd om sociale spørgsmål

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan kontakte vores socialrådgiver, Helle Obel. Der er også andre muligheder for rådgivning om sociale eller skoleforhold.

Få rådgivning om epilepsi

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan få rådgivning om epilepsi hos vores sygeplejerske, Lotte Hillebrandt. Der er også andre steder, du kan få rådgivning.

Forsikringsrådgivning for medlemmer

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan få gratis forsikringsrådgivning hos HGF, der også har forsikringer tilpasses fx mennesker med epilepsi.

Få besøg af en informatør

Epilepsiforeningen har en række informatører, der tager ud på fx skoler og institutioner og fortæller om epilepsi

Advokatrådgivning om arv og skifte

Hos advokat Ellen Marie Kaae kan Epilepsiforeningens medlemmer få gratis rådgivning om reglerne for arv og skifte. Fx hvordan du tegne testamente.

Bliv en del af fællesskabet og få glæde af rådgivning, viden og netværk

Webshop med materialer
Bestil eller hent gratis pjecer, bøger og informationsplakater.
Samtaleforum

Udveksl erfaringer med andre, der har epilepsi tæt inde på livet.

Tilbud til nye og nuværende medlemmer

FÅ EN GRATIS DOSERINGSÆSKE

Bliv medlem af Epilepsiforeningen og få en gratis doseringsæske sammen med medlemskabet (værdi 99 kr.). Er du medlem, kan du bestille en gratis doseringsæske.

FÅ DIN ÆSKE