Forsikring og epilepsi

Det er langt fra sikkert, at det selskab du har tegnet din ulykkesforsikring i, dækker eventuelle skader, der opstår som følge af epileptiske anfald. Derfor kan det være en god idé at undersøge sine forsikringsforhold, hvis man har epilepsi eller har børn med epilepsi.

Epilepsiforeningen har lavet en samarbejdsaftale med Handicappedes Gruppeforsikring (HGF), der er en del af Købstædernes Forsikring. De laver forsikringer specielt til handicappede og deres pårørende. Hos HGF dækker ulykkesforsikringen også, hvis ulykken skyldes ens handicap.
Her kan du læse mere om de forskellige forsikringer hos HGF

Epilepsiforeningens aftale med HGF betyder, at medlemmer af Epilepsiforeningen kan få generel forsikringsrådgivning hos HGF på tlf. 70 23 63 61, uanset om de er forsikret hos HGF eller ej.

Hvis du ikke er medlem af Epilepsiforeningen kan du blive det her.

Kontakt HGF

HGF (Handicappedes Gruppe Forsikring)
Vibenshus
Lyngbyvej 2

E-mail: info@hgf.dk

Codans HANDI-forsikringsservice

Codan har også lavet en forsikringspakke, som er tilpasset handicappedes særlige behov. Specielt interessant er deres HANDI-hændelsesforsikring. Det er ikke en regelret ulykkesforsikring, men en såkaldt hændelsesforsikring. Det betyder, at den dækker forskellige konkrete hændelser som opstår som følge af en ulykke, f.eks. tandskader. Dette gælder også selvom ulykken sker i forbindelse med et epileptisk anfald.

HANDI Forsikringsservices hjemmeside kan du læse mere om forsikringen; herunder hvilke hændelser, som er omfattet af forsikringen.

Kontakt Handi Forsikring

HANDI Forsikringsservice
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup
Mail: handi@lev.dk

Vær obs på, at Forsikringsoplysningen kan yde rådgivning om visse forsikringer. Forsikringsoplysningens tilbud:

Objektiv vejledning

Forsikringsoplysningen giver objektiv vejledning om forsikringer. Vi giver gode råd og anbefalinger på baggrund af fakta – ikke personlige holdninger. Vi kommenterer som udgangspunkt ikke enkeltsager. Dog kan vi kommentere principielle aspekter af en enkeltsag.

Gratis service

• Vi besvarer alene henvendelser om skadesforsikring, fx indbo-, bil- og ulykkesforsikring. Det betyder, at vi typisk ikke kan svare på spørgsmål til din livsforsikring eller pensionsordning.
  • Vi besvarer henvendelser på mail senest i løbet af 2-3 dage.
  • Du kan også ringe til os i vores åbningstid – som er tirsdag-torsdag kl. 9-13. Hvis telefonen er optaget, kommer du i kø.
  • Hvis vi en sjælden gang har lukket telefonerne for henvendelser i åbningstiden, kan du lægge besked i omstillingen eller sende os en mail. Vi svarer hurtigst muligt og senest dagen efter.

Kontakt Forsikringsoplysningen

Forsikringsoplysningen