Forsikring når du har epilepsi

Forsikring ved epilepsi

Det er langt fra sikkert, at det selskab du har tegnet din ulykkesforsikring i, dækker eventuelle skader, der opstår som følge af epileptiske anfald. Derfor kan det være en god idé at undersøge sine forsikringsforhold, hvis man har epilepsi eller har børn med epilepsi.

Epilepsiforeningen har lavet en samarbejdsaftale med Handicappedes Gruppeforsikring (HGF). De laver forsikringer specielt til handicappede og deres pårørende. Hos HGF dækker ulykkesforsikringen også, hvis ulykken skyldes ens handicap.

Gratis forsikringsrådgivning til Epilepsiforeningens medlemmer

Epilepsiforeningens aftale med HGF betyder, at medlemmer af Dansk Epilepsiforening kan få generel forsikringsrådgivning hos HGF på tlf. 70 23 63 61, uanset om de er forsikret hos HGF eller ej.

Læs mere om HGFs forsikringer

På HGFs hjemmeside kan du læse om, hvad firmaets forskellige forsikringer dækker

Kontakt HGF

HGF (Handicappedes Gruppe Forsikring)
Vibenshus
Lyngbyvej 2

E-mail: info@H-G-F.dk

Codans HANDI-forsikringsservice

Codan har også lavet en forsikringspakke, som er tilpasset handicappedes særlige behov. Specielt interessant er deres HANDI-hændelsesforsikring. Det er ikke en regelret ulykkesforsikring, men en såkaldt hændelsesforsikring. Det betyder, at den dækker forskellige konkrete hændelser som opstår som følge af en ulykke, f.eks. tandskader. Dette gælder også selvom ulykken sker i forbindelse med et epileptisk anfald.

På HANDI Forsikringsservices hjemmeside kan du læse mere om forsikringen; herunder hvilke hændelser, som er omfattet af forsikringen.

Kontakt Handi Forsikring

HANDI Forsikringsservice
Blekinge Boulevard 2
2630 Taastrup
Mail: handi@lev.dk

Tilbud til nye og nuværende medlemmer

FÅ EN GRATIS DOSERINGSÆSKE

Bliv medlem af Epilepsiforeningen og få en gratis doseringsæske sammen med medlemskabet (værdi 99 kr.). Er du medlem, kan du bestille en gratis doseringsæske.

FÅ DIN ÆSKE