Kunne du tænke dig at blive frivillig i Epilepsiforeningen?

Epilepsiforeningen kæmper for færre anfald

Epilepsiforeningen er en medlemsorganisation, hvor vi altid har brug for flere frivillige.

Og frivilligt arbejde for og med andre giver utrolig god mening og god energi; også selvom du selv tumler med nogle udfordringer som følge af epilepsien.

Aktiv i den lokale kredsen

Så hvis du gerne vil være aktiv i Epilepsiforeningen, er det en god idé at starte med at kontakte din lokale kredsformand. Så kan I sammen få en snak om de ting, der aktuelt sker I foreningen, og hvor du evt. kan være med til at gøre en forskel. Og du er altid velkommen til at komme med nye idéer til aktiviteter…!

Du kan også starte med at møde op på lokalkredsens generalforsamling, hvor du som medlem kan søge indflydelse på foreningens aktiviteter, eller stille op til bestyrelsen.

Du finder din lokale kreds her

Frivilligt arbejde med politisk indhold i

Hvis du er interesseret i frivilligt arbejde med et mere politisk indhold, er der også muligheder for det.

Hvis du har lysten, tiden og evnerne er til det, er der nemlig mulighed for at blive udpeget til en af de eksterne poster som Epilepsiforeningen besætter. Her tænker vi især på muligheden for at blive aktiv i Danske Handicaporganisationer (DH).

Der findes en lokal DH-afdeling i alle landets kommuner, og det er DH´s 32 medlemsorganisationer, der indstiller folk til bestyrelserne.

Hvad laver en DH-afdeling?

Jo; ifølge lovgivningen skal DH udpege repræsentanter til forskellige poster i kommuner og regioner, eksempelvis lokale handicapråd.

Repræsentanterne til disse poster indstilles af medlemsorganisationerne, og udpeges af DH-afdelingens forretningsudvalg.

Gennem disse forskellige råd, kan du få direkte indflydelse på din kommunes handicappolitik, og det er vigtigt! For det er kommunerne, der træffer alle nære beslutninger, der vedrører mennesker med handicap.

Så hvis du gerne vil have et sæde i en DH-bestyrelse, og dermed være med til at påvirke den politiske retning i din egen kommune, skal du kontakte formanden for din kreds i Epilepsiforeningen.

Lokalkredse

Epilepsiforeningen har 10 lokalkredse, der bl.a. laver sociale arrangementer og netværk. Mød dem her.

Tilbud til andre unge

Hvis du er mellem 18 og 35 år og har epilepsi, så har vi en række tilbud, hvor du kan møde andre unge med epilepsi.

Rådgivningen

Medlemmer kan få gratis rådgivning hos vores sygeplejerske og socialrådgiver.

Webshop

I vores webshop finder du bl.a. pjecer, bøger og plakater. Og du kan tegne medlemskab med rabat.

Vores holdning

Hvad mener Epilepsiforeningen? Og hvad har vi politisk fokus på lige for tiden?

Bliv medlem for 175 kr. - spar 125 kr.

Bliv medlem af Epilepsiforeningen for 175 kr. (normalpris 300 kr.) det første år. Eller
meld hele hustanden ind for 275 kr.

Vi tilbyder blandt andet:
- Rådgivning - sociale aktiviteter
- forskning - viden - politisk og faglig diaglog