Få besøg af Epilepsiforeningens informatører

Epilepsiforeningen har et korps af informatører, som tager ud og holder oplæg om epilepsi; oftest i børnehaver, på skoler, SFO´er samt arbejdspladser.

Informatørerne har typisk en sundhedsfaglig baggrund, og særdeles solid erfaring fra epilepsiområdet.

Oplægget fra informatøren varer ca. en time, og indeholder generel information om epilepsi, herunder førstehjælp i forbindelse med epilepsianfald. Ud over oplægget er der også sat tid af til spørgsmål.

Bemærk: Der ydes ikke specifik og individuel rådgivning i forhold til den person, som har affødt behovet for informatørbesøget. Hvis du har personspecifikke spørgsmål til en konkret problemstilling, bør dette drøftes igennem med sygehuset/lægen.

Det er gratis at få en informatør ud, hvis du er medlem af foreningen. Ved informatørbesøg i f.eks. skoler og i dagtilbud , er det et krav fra Epilepsiforeningen, at besøget afvikles i samarbejde med forældrene. Dette giver langt det bedste afsæt til en god debat om de udfordringer, der måtte være omkring det enkelte barn

Kontakt

Kontakt Epilepsiforeningen på 66 11 90 91 eller send en mail til epilepsi@epilepsiforeningen.dk og hør om mulighederne for at få en informatør ud i dit område.

Kursustilbud for fagpersoner på Filadelfia

Fagpersoner har mulighed for at tilmelde sig kurser på Epilepsihospitalet Filadelfias kursusafdeling.

Lær mere om epilepsi

Der er mange former for epilepsi. Anfald kan være mange ting. Bliv klogere på behandlingen. Se hvad der foregår inde i hjernen og lær førstehjælp.

Få råd om sociale spørgsmål

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan kontakte vores socialrådgiver, Helle Obel. Der er også andre muligheder for rådgivning om sociale eller skoleforhold.

Få rådgivning om epilepsi

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan få rådgivning om epilepsi hos vores sygeplejerske, Lotte Hillebrandt. Der er også andre steder, du kan få rådgivning.

Gør noget godt for dig selv og andre med epilepsi

Bliv medlem af Epilepsiforeningen for 275 kr. (normalpris 300 kr.) det første år. Eller
meld hele hustanden ind for 375 kr.

Vi tilbyder blandt andet:
- Rådgivning - sociale aktiviteter
- forskning - viden - politisk og faglig diaglog