Rådgivning på epilepsiområdet

I nogle områder af landet kan du også få besøg på fx skolen eller i institutionen af en  af Epilepsiforeningens informatør. Og som du kan se på siderne, så er der også andre steder, som muligvis kan hjælpe dig.

Få råd om sociale spørgsmål

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan kontakte vores socialrådgiver, Helle Obel. Der er også andre muligheder for rådgivning om sociale eller skoleforhold.

Få rådgivning om epilepsi

Medlemmer af Epilepsiforenigen kan få rådgivning om epilepsi hos vores sygeplejerske Camilla Skødt Bonde. Der er også andre muligheder for rådgivning på epilepsiområdet.

Forsikringsrådgivning for medlemmer

Medlemmer af Epilepsiforeningen kan få gratis forsikringsrådgivning hos HGF, der også har forsikringer tilpasses fx mennesker med epilepsi.

Advokatrådgivning om arv og skifte

Hos advokatfuldmægtig Vibe Hjort kan Epilepsiforeningens medlemmer få gratis rådgivning om reglerne for arv og skifte; herunder også vejledning til hvordan man opretter et testamente.

Besøg af informatør

Epilepsiforeningen har en række informatører med sundhedsfaglig baggrund, der tager ud på fx skoler og institutioner og fortæller om epilepsi.

Hjælp til psykolog

Der findes nogle muligheder for støtte til psykologbehandling og enkelte gratis tilbud til visse patienter.