Der findes en række bøger på markedet, der handler om epilepsi eller emner, der er relevante for personer og pårørende med epilepsi inde på livet. Her præsenterer vi en række af dem og linker til forlaget, hvor du kan købe dem.

Epilepsi – en basisbog

”Epilepsi – en basisbog” omhandler både børn og voksne og gennemgår principperne  ved udredning og klassifikation af epilepsi samt medicinsk og kirurgisk behandling. (FADL, 2019). Bogen kan købes på hos FADL eller en voksen med epilepsi. (FADL, 2016).  Købes hos FADL.

Epilepsi comix

Tegneseriealbum på 50 sider, der ser humoristisk på epilepsi. (Epilepsiforeningen, 2007). Albummet er udgået, men kan downloades.

Anfald og Tryllestøv

Børne-, ungdoms- og spændingsbog fra 2019. (Tellerup, 2019). Kan købes gennem forlaget Tellerup. Få rabat med koden ”Trylle”

Skal jeg fortælle dig om epilepsi?

Bogen fra 2014 handler om Eva og hendes to venner, der har epilepsi. Bogen kan købes hos Dansk Psykologisk Forlag.

Det store onde

Den franske tegner David B. har med ”Det store onde” skabt en hudløs og dybt personlig tegneserie om sin bror med epilepsi, sin familie og sig selv.

Epilepsi - en håndbog for patienter og pårørende

Håndbogen fra 2016 er skrevet til dig, der selv har epilepsi eller er pårørende til et barn eller en voksen med epilepsi. Den er udgået fra forlaget, men kan fås på bibliotektet.