Sådan støtter du vores arbejde

Støt på MobilePay 67566

Du kan støtte Epilepsisagen via din mobil og slippe for besværet med konto- og kortnumre. Det er nemt og hurtigt, og du bestemmer selv, hvilket beløb du ønsker at støtte med. Overført dit bidrag på 67566.

Hvordan er sikkerheden?

Dine konto- og kortoplysninger er beskyttet i app’en via din kode, når du logger på. Hvis din MobilePay bliver misbrugt, dækker Danske Bank dit tab, hvis du kontakter banken hurtigst muligt efter misbrug.

Støt med et fast beløb

Din støtte gør en forskel, og vi er meget taknemmelige for alle bidrag.

Ring til Epilepsiforeningen på 6611 9091 eller send en mail til epilepsi@epilepsiforeningen.dk, hvis du ønsker at støtte med et fast beløb, som du selv vælger størrelsen af.

Epilepsiforeningen opkræver det aftalte bidrag, indtil du ikke længere ønsker at støtte os.

Du kan også donere et fast beløb til foreningen via selvbetjeningssiden, som du finder her

Start din egen indsamling via Facebook

Du kan gøre en forskel ved at samle penge ind sammen med dine venner og familie. Bidragene bliver automatisk overført til Epilepsiforeningen hver måned.

Du starter din indsamling på Epilepsiforeningens facebookside

Held og lykke med din indsamling.

Betænk Epilepsiforeningen i dit testamente

Et testamente sikrer, at tingene bliver, som du gerne vil have det. Samtidig kan du med din arv gøre en vigtig forskel for foreningens samlede arbejde med at skabe de bedste behandlings- og levevilkår for mennesker med epilepsi.

Epilepsiforeningen tilbyder gratis rådgivning for arv og skifte, se hvordan her link sættes ind til siden under Professionel Rådgivning, Råd om testamente

Bemærk i øvrigt, at Epilepsiforeningen hjælper med betalingen af testamentet, hvis du ønsker at donere penge til foreningen. Du skal være opmærksom på, at et eventuelt tilskud til betaling af oprettelse af testamente er skattepligtigt, og at du selv skal indberette beløbet til SKAT.

Alternativ kan testamentet oprettes gratis online hos Dokument 24. Al rådgivning hos Dokument 24 er ligeledes gratis, og testamentet bliver gratis, når du vælger at donere arv til Epilepsiforeningen.

Begravelse eller bisættelse

Når tiden kommer til at sige det sidste farvel, kan det være afdødes eller nærmeste pårørendes ønske at støtte Epilepsiforeningen.

Man kan fx skrive i dødsannoncen, at man i stedet for blomster bedes betænke Epilepsiforeningen med et bidrag. Det er vigtigt, at der i dødsannoncen angives et mærke, fx afdødes navn, som skal opgives ved donationen.

Husk også at give foreningen besked om begravelsen eller bisættelsen og oplyse om en kontaktperson, som vi efterfølgende vil kontakte med en oversigt over bidragsydere. Ring gerne på 6611 9091.

Bidrag kan indbetales til Jyske Bank, reg.nr. 5060, kontonr. 0001142909 eller på MobilePay 67566.

Epilepsiforeningen takker for denne støtte.

Støt når du tanker benzin

Støt Epilepsiforeningen hver gang du tanker benzin eller diesel via OK. Det er helt uden omkostninger for dig.

Når du opretter et OK Benzinkort, får du en nem mulighed for at støtte foreningen i det daglige, hvor hver kørt kilometer giver penge til foreningen.
Hver gang du tanker 1 liter benzin eller diesel med kortet, modtager Epilepsiforeningen 5 øre.

Når du bestiller dit OK Benzinkort, kan du vælge at ”støtte din lokale klub/forening”. Sæt et hak i denne mulighed og søg efter Epilepsiforeningen.
Du kan også downloade OK’s app og vælge Epilepsiforeningen under ”Mig” og ”Sponsorstøtte”.

Træk din støtte fra i skat

Når du giver et bidrag til Epilepsiforeningen, kan du trække det fra i skat. Du kan trække bidrag fra første krone og op til 17.700 kr. fra i skat (2023) til velgørende formål efter Ligningslovens § 8A.

Vi indberetter for dig, så ring til os på 6611 9091 eller oplys dit cpr.nr. når du donerer via bankoverførsel eller MobilePay.

Det går dit bidrag til

Din støtte gør det muligt for os at give medlemmerne en lang række tilbud som fx:

• Professionel rådgivning ved sygeplejerske og socialrådgiver
  • Viden og oplysningsmaterialer
  • Hjemmesiden
  • Medlemsbladet
  • Ferietilbud
  • Aktiviteter i foreningen
  • Netværksmuligheder
  • Legatmulighed for klemte medlemmer
  • Foreningens forskningsstøtte

Vi overholder alle reglerne

Epilepsiforeningen er medlem af såvel ISOBRO som Danske Patienter, og begge organisationer har regelsæt for, hvordan foreninger skal håndtere eksempelvis indsamlede midler og åbenhed omkring sponsorer.

Du kan se Epilepsiforeninens regnskab for 2022 (pdf) her.

Derudover har vi et fast samarbejde med HGF (Handicappedes Gruppe Forsikring) og Codans HANDI-forsikringsservice, der tilbyder gratis rådgivning om forsikring til foreningens medlemmer.

Epilepsiforeningen overholder de gældende regler på indsamlingsområdet og har tilladelse til de forskellige indsamlinger via Indsamlingsnævnet, se tilladelsen her link indsættes