Støt mennesker med epilepsi og deres pårørende

Vil du være med til at støtte Epilepsiforeningens arbejde for mennesker med epilepsi og deres pårørende, er der forskellige muligheder for dette.

Bliv medlem

Hos Epilepsiforeningen bakker vi op om dig med epilepsi. Hos os får du viden, værktøjer og et netværk. Det giver større livskvalitet, og mod på livet med epilepsien som fast følgesvend. Bliv medlem og vær med i fællesskabet.

Som medlem kan du få rådgivning ved vores sygeplejerske eller socialrådgiver, du kan komme med på foreningens sommerlejre, weekendture, og deltage i andre sociale aktiviteter. Du kan også benytte dig af foreningens billige ferieboliger, og så modtager du medlemsbladet Epilepsi 4 gange om året.

Se alle medlemstilbud her

Personligt medlemskab

Personligt medlemskab er til dig, hvis du eller dit barn har epilepsi, og du vil nyde godt af foreningens mange tilbud.

Husstandsmedlemskab

Husstandsmedlemsskab er for dem, som mener, at epilepsi er noget, der berører hele familien. Med et hustandsmedlemskab kan alle i husstanden få glæde af foreningens tilbud.

Institutionsmedlemskab

Mange bosteder, daginstitutioner, skoler, plejehjem m.v. er i berøring med mennesker, som har epilepsi. Epilepsiforeningen har bl.a. et informatørkorps, der kan komme ud og fortælle om epilepsi. Man er også velkommen til at kontakte vores sygeplejerske og socialrådgiver for rådgivning. Tegn et institutionsmedlemskab her.

Firmamedlemskab

Firmamedlemskaber er til firmaer, som ønsker at støtte op bag foreningens arbejde.

Giv et engangsbidrag

Du har mulighed for at give enten et engangsbeløb eller støtte med et fast beløb. Og hvis du ønsker dette, kan vi også sørge for, at dit bidrag til Epilepsiforeningen bliver indberettet til SKAT, så du kan trække det fra.

I vores webshop kan du give et engangsbeløb og betale med kort eller MobilePay

Støt med et fast beløb

Foreningen har en hel del medlemmer, som udover deres kontingent støtter foreningen med et fast beløb; eksempelvis via en PBS-aftale hvor du giver et beløb hver måned, hvert kvartal eller indbetaler det én gang om året.

Du bestemmer naturligvis selv beløbets størrelse og hvor tit du ønsker at bidrage, og ønsker du at få et skattefradrag for din gave, så kontakt Landskontoret på tlf. 6611 9091 og oplys os dit cpr-nr. – så sørger vi for, at dit bidrag fremgå af din selvangivelse.

I vores webshop kan du støtte med et fast beløb

Lav din egen indsamling

Epilepsiforeningen har lavet en aftale med indsamlingstjenesten Betternow og oprettet en konto og et projekt på deres hjemmeside, så folk kan lave deres egne indsamlinger til fordel for Epilepsiforeningens arbejde. Idéen er, at man opfordrer folk i sit netværk til at give et bidrag.

Med Betternow har du – og alle andre – samtidig sikkerhed for at indsamlingen overholder alle de nødvendige regler for indsamlinger.

Hvordan opretter man en indsamling?

1. Gå ind på betternow.org og find et projekt, du vil samle ind til. Tryk på den store ”Start indsamling”-knap og opret din egen personlige indsamling – det tager kun et par minutter.
  2. Del din indsamling med dit personlige netværk via de sociale medier (f.eks. Facebook, Twitter, e-mail).
  3. Din familie, venner og kollegaer kan nu donere penge til din indsamling, skrive en opmuntrende kommentar og hjælpe dig at støtte det projekt du har valgt.

Du finder Epilepsiforeningens projekt og de aktuelle indsamlinger her

Betænk Epilepsiforeningen i dit testamente

Epilepsiforeningen modtager hvert år en del af sine midler fra testamentariske gaver.

Det er vi dybt taknemmelige for, da disse midler betyder meget for foreningens økonomi, og er med til at sikre foreningens samlede arbejde med at gøre en forskel for mennesker med epilepsi.

Derfor vil vi på de følgende sider fortælle lidt om, både hvordan vores medlemmer kan få hjælp med testamentet, og hvordan man konkret kan betænke Epilepsiforeningens arbejde.

Bemærk: Epilepsiforeningen betaler ikke arveafgift, og derfor går alt det du skænker til vores arbejde ubeskåret til foreningens arbejde med at skabe de bedst mulige behandlings- og levevilkår for mennesker med epilepsi.

Gratis advokatrådgivning om arv og skifte

Som noget helt særligt tilbyder advokat Ellen Marie Sørensen medlemmer af Epilepsiforeningen gratis rådgivning om de generelle regler for arv og skifte; herunder også vejledning til, hvordan du rent praktisk opretter et testamente.

Hvis du ønsker hjælp til at oprette et testamente, kan hun også klare den side af sagen, da hun til daglig er medejer af advokatfirmaet Tellus Advokater. Denne specifikke ydelse vil være forbundet med en egenbetaling, som det også vil være hos alle andre advokater, du måtte bruge i den sammenhæng.

Ellen Marie Sørensen har en mangeårig baggrund fra Epilepsiforeningen med sig i bagagen. Hun er mor til to piger, som begge havde epilepsi som børn, og hun har været frivillig gennem en årrække i foreningen i forskellige sammenhænge, og ad flere omgange; aktuelt som kasserer i Kreds Østjylland.

Hun har telefontid for medlemmer af Epilepsiforeningen hver onsdag kl. 15.30 – 17.00 på telefonnummer 2965 1771.

Derudover kan Ellen Marie Sørensen træffes pr. mail

Bårebidrag i stedet for blomster

Ved begravelse eller bisættelse modtager vi af og til forespørgsler fra de efterladte om, at det kan være afdøde eller de nærmestes ønske, at der i stedet for en krans eller buket gives et bidrag til fordel for Epilepsiforeningens arbejde.

Hvis du ønsker dette, kan du gøre opmærksom på det i dødsannoncen ved at skrive følgende:

”I stedet for blomster bedes man betænke Epilepsiforeningen med et bidrag, mærket [afdødes navn] på Epilepsiforeningens konto: reg.nr: 2206 og konto: 8055605875.

Husk at oplyse navn på afdøde, adresse på afdødes pårørende samt dit navn og adresse ved indbetalingen.”

Efterfølgende sender vi et takkebrev på vegne af foreningen til en repræsentant for de nærmeste pårørende. I brevet vil det samlede beløb stå sammen med navnene på alle, der har givet et bidrag.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål om at give bårebidrag, så kontakt Epilepsiforeningen på tlf. 6611 9091.

Brug DrugStars app til at huske din medicin

Hvis du bruger app’en DrugStars til at huske at tage din medicin, så kan du støtte Epilepsiforeningen hver gang, du tager din medicin – og det koster dig ikke en øre.

Så enkelt er det

1. Download DrugStars app’en (Her er den på Google Play . Her er den i App Store)
  2. Fortsæt med at tage din medicin, som din læge har anvist.
  3. Få “Stjerner” i belønning for at have taget din medicin. (heraf navnet DrugStars)
  4. Giv dine “DrugStars” til Epilepsiforeningen, så laver DrugStars dem om til rigtige penge.

Hver stjerne repræsenterer 7 øre. Det lyder ikke af meget – men ”mange bække små gør en stor å”, og en gennemsnitlig kronisk patient samler ca. 1000 stjerner sammen årligt. Hvis 1000 patienter gør det så får Epilepsiforeningen hele 70.000 kr. i støtte! Det er noget, der vil gøre en forskel.

DrugStars App’en hjælper dig også med at huske medicinen, du får nemlig dagligt påmindelse om, at ”huske at få dine stjerner” på det tidspunkt, hvor du har angivet, at du tager din medicin.

Pengene du samler ind kommer fra virksomheder med fokus på patienters velvære, forsikringsselskaber og fonde. Medicinalfirmaer kan ikke være sponsor af DrugStars.

Hent DrugStars i Google Play

Hent DrugStars i App Store

Det bruger vi de indsamlede midler til

Epilepsiforeningen arbejder for at sikre mennesker med epilepsi og deres familier de bedst mulige levevilkår. Vi bruger derfor penge på de aktiviteter, som vi ved at medlemmerne i særlig grad efterlyser og har behov for. Det drejer sig især om tilbud om professionel rådgivning, kurser, oplysningsvirksomhed, sociale aktiviteter, forskning og interessepolitisk arbejde. Dit bidrag er derfor med til at sikre dette arbejde.

Epilepsiforeningen er medlem af såvel Isobro som Danske Patienter, og begge organisationer har regelsæt for hvordan foreninger skal håndtere eksempelvis indsamlede midler og åbenhed omkring sponsorer.

Du kan se vores seneste årsregnskab og en liste over firma, der sponserer eller anoncerer hos os, her

Firmaer der støtter Epilepsiforeningen og virksomheder, vi samarbejder med

Epilepsiforeningen modtager støtte fra en række forskellige virksomheder. Det sker typisk enten i forbindelse med projekter, informationsvirksomhed, konferencer eller som annoncører til medlemsbladet.

Vi samarbejder også med nogle firmaer – f.eks. Handicappedes Gruppeforsikring (HGF), der tilyder vores medlemmer rådgivning og forsikring.

Her kan du se, hvad vi får i støtte fra firmaer og hvilke samarbejdsaftaler, vi har.

Tilbud til nye og nuværende medlemmer

FÅ EN GRATIS DOSERINGSÆSKE

Bliv medlem af Epilepsiforeningen og få en gratis doseringsæske sammen med medlemskabet (værdi 99 kr.). Er du medlem, kan du bestille en gratis doseringsæske.

FÅ DIN ÆSKE