Støt mennesker med epilepsi og deres pårørende

Vil du være med til at støtte Epilepsiforeningens arbejde for mennesker med epilepsi og deres pårørende, er der forskellige muligheder for dette.

Husk at du kan få skattefradrag for dit støttebeløb, hvis du sender dit cpr-nummer til vores bogholder på janni@epilepsiforeninen.dk.

Bliv medlem med rabat

Hos Epilepsiforeningen bakker vi op om dig med epilepsi. Hos os får du viden, værktøjer og et netværk. Det giver større livskvalitet, og mod på livet med epilepsien som fast følgesvend. Bliv medlem og vær med i fællesskabet.

Som medlem kan du få rådgivning ved vores sygeplejerske eller socialrådgiver, du kan komme med på foreningens sommerlejre, weekendture, og deltage i andre sociale aktiviteter. Du kan også benytte dig af foreningens billige ferieboliger, og så modtager du medlemsbladet Epilepsi 4 gange om året.

Bliv medlem med rabat her

Giv et engangsbidrag

Epilepsiforeningens MobilePay nummer er 67566. Du kan støtte med et engangsbeløb, du selv vælger, direkte via appen MobilPay her

Du kan også sende et beløb via vores selvbetjeningsside, hvor du også kan vælge at tegne dig for et fast bidrag.

Husk at du kan få skattefradrag for støttebeløbet. Du skal blot sende navn og cpr.-nummer til vores bogholder, janni@epilepsiforeningen.dk

Støt med et fast beløb

Foreningen har en hel del medlemmer, som udover deres kontingent støtter foreningen med et fast beløb; eksempelvis via en PBS-aftale hvor du giver et beløb hver måned, hvert kvartal eller indbetaler det én gang om året. Du bestemmer naturligvis selv beløbets størrelse og hvor tit du ønsker at bidrage.

::: Kontakt vores bogholder på mail janni@epilepsiforeningen.dk og lav en aftale.

::: Eller lav en støtteaftale online

Betænk Epilepsiforeningen i dit testamente

Epilepsiforeningen modtager hvert år en del af sine midler fra testamentariske gaver. Det er vi dybt taknemmelige for, da disse midler betyder meget for foreningens økonomi, og er med til at sikre foreningens samlede arbejde med at gøre en forskel for mennesker med epilepsi.

Epilepsiforeningen betaler ikke arveafgift, og derfor går alt det du skænker til vores arbejde ubeskåret til foreningens arbejde med at skabe de bedst mulige behandlings- og levevilkår for mennesker med epilepsi.

Gratis advokatrådgivning om arv og skifte

Som noget helt særligt tilbyder advokat Vibe Holt medlemmer af Epilepsiforeningen gratis rådgivning om de generelle regler for arv og skifte; herunder også vejledning til, hvordan du rent praktisk opretter et testamente.

Vibe Holt er advokatfuldmægtig i firmaet TELLUS Advokater, og hvis man ønsker det kan hun for en rimelig pris også udforme et egentligt testamente.

Hun har telefontid for medlemmer af Epilepsiforeningen
hver tirsdag kl. 13.00 – 14.00
på telefonnummer 76 60 23 44.
Hun kan også træffes på mail: vvn@tellus.dk

Bårebidrag i stedet for blomster

Ved begravelse eller bisættelse modtager vi af og til forespørgsler fra de efterladte om, at det kan være afdøde eller de nærmestes ønske, at der i stedet for en krans eller buket gives et bidrag til fordel for Epilepsiforeningens arbejde.

Hvis du ønsker dette, kan du gøre opmærksom på det i dødsannoncen ved at skrive følgende:

”I stedet for blomster bedes man betænke Epilepsiforeningen med et bidrag, mærket [afdødes navn] på Epilepsiforeningens konto: reg.nr: 5060 og konto: 0001142909 eller MobilePay 67566.

Husk at oplyse navn på afdøde, adresse på afdødes pårørende samt dit navn og adresse ved indbetalingen.”

Efterfølgende sender vi et takkebrev på vegne af foreningen til en repræsentant for de nærmeste pårørende.

Vil du vide mere?

Har du spørgsmål om at give bårebidrag, så kontakt Epilepsiforeningen på tlf. 6611 9091 eller mail janni@epilepsiforeningen.dk

Brug DrugStars app til at huske din medicin

Hvis du bruger app’en DrugStars til at huske at tage din medicin, så kan du støtte Epilepsiforeningen hver gang, du tager din medicin – og det koster dig ikke en øre.

Så enkelt er det

1. Download DrugStars app’en (Her er den på Google Play . Her er den i App Store)
  2. Fortsæt med at tage din medicin, som din læge har anvist.
  3. Få “Stjerner” i belønning for at have taget din medicin. (heraf navnet DrugStars)
  4. Giv dine “DrugStars” til Epilepsiforeningen, så laver DrugStars dem om til rigtige penge.

DrugStars App’en hjælper dig også med at huske medicinen, du får nemlig dagligt påmindelse om, at ”huske at få dine stjerner” på det tidspunkt, hvor du har angivet, at du tager din medicin.

Pengene du samler ind kommer fra virksomheder med fokus på patienters velvære, forsikringsselskaber og fonde. Medicinalfirmaer kan ikke være sponsor af DrugStars.

Medicinbedømmelserne er en del af DrugStars bevægelsen, hvor deres vision er at skabe en fremtid, hvor patientens erfaring med og holdning til specifikke lægemidler bliver hørt og lyttet til i branchen.

For at få lov til at donere, skal du foretage en bedømmelse af mindst et af dine lægemidler, som du ikke tidligere har bedømt. Hvis du nederst i appen trykker på “Medicin”, så kommer du til listen med de lægemidler, som du har indtastet i appen.

Er der her et eller flere lægemidler med en blok med en pen ud for? Så betyder det, at du kan bedømme dette lægemiddel, dvs. svare på 9 spørgsmål og billed verficere lægemidlet.

Du kan atter donere, når du har bedømt mindst et lægemiddel, hvilket du gør ved at trykke på blokken med pennen.

Lav din egen indsamling

Epilepsiforeningen har lavet en aftale med indsamlingstjenesten Betternow og oprettet en konto og et projekt på deres hjemmeside, så folk kan lave deres egne indsamlinger til fordel for Epilepsiforeningens arbejde. Idéen er, at man opfordrer folk i sit netværk til at give et bidrag.

Med Betternow har du – og alle andre – samtidig sikkerhed for at indsamlingen overholder alle de nødvendige regler for indsamlinger.

Hvordan opretter man en indsamling?

1. Gå ind på betternow.org og find et projekt, du vil samle ind til. Tryk på den store ”Start indsamling”-knap og opret din egen personlige indsamling – det tager kun et par minutter.
  2. Del din indsamling med dit personlige netværk via de sociale medier (f.eks. Facebook, Twitter, e-mail).
  3. Din familie, venner og kollegaer kan nu donere penge til din indsamling, skrive en opmuntrende kommentar og hjælpe dig at støtte det projekt du har valgt.

Du finder Epilepsiforeningens projekt og de aktuelle indsamlinger her

Træk din støtte fra i skat

Du kan få skattefradrag for dine bidrag til Epilepsiforeningen. Det kræver blot, at du sender os dit navn og CPR-nummer til vores bogholder på janni@epilepsiforeningen.dk

Det bruger vi de indsamlede midler til

Epilepsiforeningen arbejder for at sikre mennesker med epilepsi og deres familier de bedst mulige levevilkår. Vi bruger derfor penge på de aktiviteter, som vi ved at medlemmerne i særlig grad efterlyser og har behov for. Det drejer sig især om tilbud om professionel rådgivning, kurser, oplysningsvirksomhed, sociale aktiviteter, forskning og interessepolitisk arbejde. Dit bidrag er derfor med til at sikre dette arbejde.

Vi overholder alle regler

Epilepsiforeningen er medlem af såvel Isobro som Danske Patienter, og begge organisationer har regelsæt for hvordan foreninger skal håndtere eksempelvis indsamlede midler og åbenhed omkring sponsorer.

Du kan se Epilepsiforeninens regnskab for 2019 (pdf) her.

Epilepsiforeningen havde ingen firmaer, der sponserede foreningen i 2019. Men vi har et fast samarbejde med HGF (Handicappedes Gruppe Forsikring) og Codans HANDI-forsikringsservice, der tilbyder gratis rådgivning om forsikring til foreningens medlemmer

Epilepsiforeningen overholder de gældende regler på indsamlingsområdet og har tilladelse til de forskellige indsamlinger. Indsamlingsnævnet tilladelse til indsamling via Betternow (pdf). Nævnets tilladelse til indsamling via MobilePay (pdf). Nævnets tilladelse til indsamling via Facebook, Twitter, Swip, blad, webshop og indsamlingsbøtter (pdf).