Vær med til at bestemme hvem der skal have Epilepsiprisen

Epilepsiforeningen arbejder for at fremme det gode liv med epilepsi, primært ved at sikre mennesker med epilepsi og deres pårørende optimale livs- og behandlingsvilkår. Som et led i det overordnede formål, har foreningen indstiftet Epilepsiprisen der uddeles én gang om året, og som har til formål at anerkende en ganske særlig og ekstraordinær indsats for mennesker med epilepsi og/eller deres pårørende. Prisen kan gå til folk, der selv har epilepsi, pårørende, fagfolk eller andre interessenter fra epilepsiområdet.

Alle med interesse for epilepsiområdet kan indstille personer til prisen.

Hvem kan indstilles til prisen?

Prisen uddeles til en elller flere personer som har lavet en ganske særlig og ekstraordinær indsats for mennesker med epilepsi.

Hvem indstiller til prisen?

Alle med interesse for epilepsiområdet kan indstille: folk der selv har epilepsi, pårørende, fagfolk eller andre interessenter.

Hvornår uddeles prisen?

I 2024 annonceres årets prismodtager på den internationale epilepsidag den 12. februar. Og seneste indstilling skal være sendt ind den 25. januar 2024.

Hvad består prisen af?

Prisen består af et diplom samt et skattefrit beløb på 10.000 kr.

Hvem træffer beslutning om årets prismodtager?

Det er Epilepsiforeningens forretningsudvalg, som træffer beslutning om hvem der skal have prisen.