05.07.2011

SUMH søger aktive

Sammenslutningen af Unge Med Handicap har søgt penge til et nyt projekt, der vil uddanne unge med handicap til rollemodeller for andre unge med handicap. De derfor unge, der kunne være interesserede i deltage i uddannelsen.

Uddannelsen vil være gratis – men ikke uden forpligtelser. For ud over en uges kursus, skal du deltage i en netværksgruppe samt udføre to rollemodelsaktiviteter. En rollemodelsaktivitet kan være et oplæg, et læserbrev, en event, et stykke foreningsarbejde eller lignende. Kernen er, at du kommer ud og bruger de kompetencer, du har fået, til at vise verden, at unge med handicap kan en masse! Læs mere på SUMHs hjemmeside

SUMH har også brug for unge, der kan indgå i et korps af oplægsholdere og sparringspartnere i kampagnen ”Jeg har et handicap, mine vattede forældre”. De frivillige skal være med til at forklare forældre, hvordan det er at leve med et handicap, og hvad det betyder i hverdagen. Læs mere på SUMH’s hjemmeside