28.02.2013

DH taler med minister

Danske Handicaporganisationer var mandag d. 25.2. til møde hos Ministeren for Børn og Undervisning, Christine Antorini. Mødet havde fokus på evalueringen af Den særlig tilrettelagte ungdomsuddannelse, STU og den forestående lovrevision.

DH er tilfreds med, at ministeren gav løfte om, at der ikke er bliver sat en nedre grænse for, hvornår en ung kan gå på STU’en. Ligeledes er det positivt, at der skal følges op med konkrete initiativer vedr. uddannelsernes kvalitet.

DH beklager, at ministeren ikke vil kigge på forsørgelsesgrundlaget, men er alligevel positiv over, at ministeren gerne ville lytte til, hvilke problemstillinger, DH mener, der bør løftes, hvis kontanthjælpen skal forbedres i forbindelse med lovrevisionen.

(Kilde: DH)