01.03.2013

Topimax tilbage

Fra næste uge kan Topimax atter fås i Danmark. Firmaet bag tabletterne, Janssen-Cilag, har oplyst til Dansk Epilepsiforening, at apotekerne kan bestille Topimax tabletter hos grossisten fra og med mandag 4. marts 2013.

I et stykke tid har det ikke været muligt at få Topimax tabletter i Danmark, da der skulle nye indlægssedler i alle pakkerne. I første omgang frygtede man, at der kunne gå helt frem til april eller begyndelsen af maj, før tabletterne atter var til rådighed. Men Janssen-Cilag fortæller, at de "har arbejdet på højtryk".

Det har hele tiden været muligt, at  få Topimax i kapselform og i substituerede udgaver  – såkaldt kopimedicin.

(Kilde: Janssen-Cilag)