12.10.2015

Forældre sikrer køkken

Børneafdelingen på Filadelfia har fået nyt køkken, som Epilepsihospitalet i høj grad kan takke Christina Trebbien, som forældre til et af hospitalets børnepatienter, for. Hun har vist sin store opbakning til Epilepsihospitalet ved at tage initiativ til fundraising til køkkenet.

Det afsluttede projekt blev da også påskønnet af Filadelfias bestyrelsesformand Kjeld Møller Petersen på børneafdelingens 60 års fødselsdag.

Når børnene er indlagt på Filadelfia har forældrene tit behov for at snakke sammen. Og der kan en snak ved køkkenbordet eller over maden være velkommen.

Det nye forældrekøkken giver netop mulighed for det, da der er der plads til, at en række forældre kan lave mad samtidigt. Og det gør det muligt at spise på omtrent samme tidspunkt.

For børnene betyder det også, at der er plads til flere aktiviteter i køkkenet: ”Sidst vi var indlagt var der fælles kageprojekt dog kun få børn kunne deltage pga. den trange plads, det bliver anderledes nu” siger Lise Kordon, som er mor til en epilepsidreng der kommer på børneafdelingen ind imellem.

Der var mange krav til det nye køkken bl.a. krav om plads til at mange kan lave mad på en gang og pladskrav til barnevogn/ kørestol: ”Jeg er tilfreds med køkkenet og synes det lever op til vores krav,” siger Conny Brandt Ledende sygeplejeske på børneafdelingen, der glæder sig over at de forbedrede muligheder, forældrene har fået.

(Kilde: Filadelfia og Christina Trebbien)