25.11.2013

Danse-VM til epilepsi-venner

Det danske dansepar Tania Kehlet og Emanuel Valeri blev søndag verdensmestre i standard-dans. I 2012 var de med til at gøre epilepsi synligt, da de deltog i foto-projektet Stand up for Epilepsy, hvor de blev fotograferet med pigen Anna, der trods sin epilepsi går til dans og har Kehlet og Valerie som forbilleder.
I weekenden vandt det danske par suverænt verdensmesterskabet i Kiev, da de vandt alle fem danse i finalen og fik 39 1-taller ud af 45.
Kehlet og Valeri kan endda prale af, at det er anden gang, de vinder verdensmesterskabet i standard-dans. Også i 2011 lykkedes det dem at vinde finalen.
Dansk Epilepsiforening ønsker parret stort tillykke med sejren. Se billeder fra Stand up for Epilepsy-kampagnen