14.12.2014

Epilepsi-App på vej

Der er godt nyt på vej til de 50.000 danskere som har epilepsi, når vi i 2015 præsenterer en App, som kan være med til at gøre dagligdagen med epilepsi nemmere for de som er berørt.
App´en vil indeholde en række funktionaliteter, der er nyskabende, og som giver hidtil usete muligheder for såvel børn som voksne patienter med epilepsi, deres pårørende og andre som er involverede omkring personen med epilepsi; eksempelvis sundhedspersonale, støttepersoner, lærere og pædagoger.
Derudover indeholder App´en funktionaliteter, som vil være en hjælp til behandlerne i deres kliniske arbejde med patienternes epilepsi.
Bag projektet står et trekløver bestående af Dansk Epilepsiforening, Desitin Pharma som producerer epilepsimedicin samt firmaet Cominator, der leverer App-løsninger til erhvervslivet.
Projektet er godt i gang – og der arbejdes aktuelt med forskellige tests af produktet.
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)