Lån Odd Fellow Ordenens sommerhus gratis

Hvis man er medlem af en handicaporganisation, kan man gratis låne Odd Fellow Ordenen handicapvenlige sommerhus i Gershøj, ved Roskilde Fjord. Det er Odd Fellow Ordenen, Søsterloge nr. 5, der står bag tilbuddet.

Huset består af:Stue, køkken, 2 soverum med 5 faste sengepladser,heraf 1 hæve-sænke-seng, ekstra madras, handicaptoilet, 1 toilet med bad. Bækkenstol, rollator, badebænk, køresliske, toiletforhøjer. Du skal ansøge hos Margrethehuset senest 20. februar.

Nu skal man være meget hurtig. Hvis man er medlem af Epilepsiforeningen – eller en anden handicaporganisation – kan man låne et gratis sommerhus næste år. Det er Odd Fellow Ordenen, Søsterloge nr. 5, Dr. Margrethe,
der har sendt os dette tilbud:

“Igen i år, udlåner vi vores dejlige handicapvenlige sommerhus i Gershøj, ved Roskilde Fjord, til jeres medlemmer.OBS vi tager forbehold for evt. COVID 19 restriktioner.

Brugerne skal blot betale udgifterne til el og vand.
Huset udlånes i år 2023 fra uge 16 til og med uge 42, en uge ad gangen.
Der er skiftedag lørdag kl. 12.00.

Huset består af:Stue, køkken, 2 soverum med 5 faste sengepladser,heraf 1 hæve-sænke-seng, ekstra madras, handicaptoilet, 1 toilet med bad. Bækkenstol, rollator, badebænk, køresliske, toiletforhøjer. Yderlige hjælpemidler skal du selv bestille hos din hjemkommune.

Medlemmer som måtte være interesseret i at låne huset, bedes indsende ansøgning senest den 20.02. 2024. Ansøgningen skal indeholde oplysninger om:

• Hvilken uge, huset ønskes
  • Ansøgerens navn og adresse, samt
  • Ansøgerens telefonnummer/mobilnummer.
  • Antal personer.
  • Skriv gerne ønske om alternative uger, i prioritetsrækkefølge.Forældre med børn har fortrinsret i skolernes sommer- og efterårsferie.Ansøgning fra private, skal indeholde oplysninger om handicappets art, samt boligforhold. Det er ikke tilladt, at have husdyr med, undtaget er førerhunde.Ansøgningen sendes pr. mail og vil ligeledes blive besvaret pr. mail.
    Alternativt kan ansøgning sendes til nedenstående adresse, vedlagt A5 kuvert.Alle ansøgere vil senest den 15 marts 2024 modtage besked om, hvilken uge der er bevilget elle, om der er meddelt afslag.Ansøgning sendes til: Magrethe huset v/ Karina Larsen
    Knud den stores vej 30 b st tv
    4000 Roskilde
    Tlf. 23 49 10 58
    Mail: Pop@post8.tele.dk

Epilepsiforeningens sommerhus og campingvogn

Medlemmer af Epilepsiforeningen har også adgang til at leje Epilepsiforeningens sommerhus i Vestjylland og campingvogn på Bøsøre Strand Camping. Begge dele kan lejes billigt.

Du kan læse om mulighederne for at leje Epilepsiforeningens ferieboliger her.

Odd Fellow Ordenen, Søsterloge nr. 5, Dr. Margrethe