Humoristisk video præsenterer vigtige opdateringer af anfalds-apppen MyEpi

Anfaldsappen MyEpi Version 2.0 er nu tilgængelig i både AppStore og Google Play og er blevet opdateret med en række gode funktioner så som en medicinalarm og bedre anfaldskalender

Manden bag MyEpi, Jakob Junker Jeppesen, optræder selv i videoen, der med humor fortæller om opdateringerne i appen, der bl.a. kan bruges til anfaldskalender og medicinalarm. Foto: MyEpi

Af Per Vad
pervad@epilepsiforeningen.dk

En cool tv-kok, der er ved at snitte grøntsager, viser køkkenkniven frem, blinker frækt til kameraet og siger:  ”Vi har en knivskarp nyhed.”

Og en smart, overlegen fyr i jakkesæt sidder med en rødvinen åbnet og snuser til en langstilket rose: ”Vi har en nyhed alle de rigtige steder,” siger han til kameraet og bryder så sammen i latter. For det her er egentlig ikke en reklame af den slags. Det er en video, der præsenter nyhederne i epilepsiappen MyEpi.

MyEpi er en app, der ved hjælp af Apple Watch, kan detektere krampeanfald og eventuelt alarmere en af dine kontaktpersoner. Nu er den blevet opdateret til en version 2.0, så den også fås til android-telefoner.

Ud over, at den nu kan hentes både AppStore og Google Play, har den fået opgraderet sin anfaldskalender og fået en medicinalarm. Med medicinalarmen kan du – og eventuelt en kontaktperson – få sendt påmindelser, når det er tid til at tage din medicin. Og så har designet også fået en ansigtsløftning.

Se Videoen

Artiklen fortsætter under videoen…

Trak ikke vejret i syv minutter

Da Jakob Junker Jeppesen traf den beslutningen om at gå iværksættervejen og lave en anfaldsapp, havde han kort tid før selv har et anfald.

Jakob Junker Jeppesen kan ikke selv mærke, når et anfald er på vej, og pludselig faldt han om ude på toilettet og trak ikke vejret optimalt i hele 7 minutter. Heldigvis var hans mor hjemme og fik tilkaldt en ambulance Jakob fortæller dog selv, at hvis han havde været alene, kunne det være endt fatalt.

I Epilepsiforeningen følger man hele tiden med i den spændende fremkomst og udvikling af forskellige former for sundhedsteknologier til epilepsiområdet, som MyEpi er et eksempel.

”Vi ser udviklingen af borgerrettede og validerede produkter som en meget spændende og potentiel vigtig kilde til at sikre mennesker som har det rigtigt svært nogle bedre livsomstændigheder”, siger foreningens direktør, Per Olesen, og fortsætter.

”I det her konkrete tilfælde, har vi noteret os, at folkene bag MyEpi har fået opbakning til det videre arbejde med projektet fra fagfolk; herunder også fra Epilepsiområdet. Det er et meget vigtigt skridt i den rigtige retning, og vi ser frem til at følge den videre spændende udvikling af MyEpi.”

Hent appen

MyEpi i App Store