14.09.2015

Show vil støtte Epilepsiforeningen

Fredag den 30 oktober bliver der på Hotel Juelsminde afholdt et velgørenhedsshow til fordel for Dansk Epilepsiforening og foreningens arbejde.
”Det skal være som et tv-show bare uden tv,” fortæller initiativtageren Tina Bruun, der er stifter af Pigeklubben i Barrit.
Showet bliver lavet og gennemført i samarbejde med tv-vært Cecilie Hother, der skal være medvært ved showet: ”Det er mig, der er trukket i arbejdstøjet, og Cecilie er så ansigtet ud ad til,” fortæller Tina.
Hun er skolesekretær og bruger sine frimandage på at organisere velgørenhedsshowet og kontakte mulige bidragsydere og optrædende: ”Jeg er lidt af en social papegøje, og jeg får energi af at lave frivilligt arbejde.”
Det var den initiativrige Barrit-pige, der fik ideen til et velgørenhedsshow, og det var Cecilie Hother, der foreslog at, det skulle være en indsamling til fordel for Dansk Epilepsiforening.
Den tidligere tv-meteorolog og "Vild med dans"-stjerne er nu en populær vært på TV2 Fri. Hun har en 20 år ældre bror med epilepsi og har tidligere støttet Epilepsiforeningen.
"Jeg ønsker for alt i verden, at han skal have det bedste liv og være mindst mulig plaget af sin epilepsi. Det samme ønsker jeg for alle andre med epilepsi," har hun tidligere fortalt til bladet Epilepsi.
Tv-værten kender ikke kun til epilepsi fra sin bror, men også fra en skoleveninde med epilepsi: ”Min veninde var meget åben om det, og det tror jeg er den eneste rigtige måde at gøre det på, så man forbereder omverdenen på, hvad der skal ske i tilfælde af et anfald. Jeg tror, at det folk kan blive meget forskrækkede over, er den der følelse af afmægtighed og uvidenhed. Sådan havde jeg det, da jeg så min brors anfald."
Programmet for showet er ikke færdigt, men det bliver en aften med musik, underholdning, trylleri og sjov. Dansk Epilepsiforening vil også være til stede ved arrangementet og foreningens landsformand, Lone Nørager Kristensen, glæder sig og roser initiativet:
”Det varmer meget, når nogen vælger at gøre en frivillig indsats til fordel for Dansk Epilepsiforenings arbejde. Jeg er fuld af respekt for det store engagement Tina Bruun ligger i det her event – hun er en sand ildsjæl. Og det glæder mig, at Cecilie Hother igen vil være med til at skabe synlighed om epilepsi og forsøge at samle nogle penge ind til vores arbejde,” siger landsformanden.
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)