27.03.2024

Stor spørgelyst og ny medlemsdata på årets første hovedbestyrelsesmøde

Ny medlemsundersøgelse og årets gang hos rådgiverne var nogle af de ting, som var på skemaet under årets første hovedbestyrelsesmøde, der blev afholdt på Frederik VI’s Hotel.

Hovedbestyrelsen holdt møde den 22.-23. marts. Foto: Victor Bebe Larsen

Af Victor Bebe Larsen

Fredag den 22. og lørdag 23. marts var hovedbestyrelsen samlet på Frederik VI’s Hotel i Odense til årets første hovedbestyrelsesmøde. Her blev der drøftet vigtige emner såsom aktivitetsplanen for 2024-2026, rådgivernes årsrapport og den nyeste medlemsundersøgelse.

Efter det ordinære hovedbestyrelsesmøde om fredagen, startede lørdagen med præsentationen af ”Årets gang i Epilepsiforeningens rådgivning 2023”.

Her delte foreningens sygeplejerske og socialrådgiver tal og statistikker fra årets gang. Det blev igen tydeligt, at emner som kørekort, serviceloven, familieliv med epilepsi, epilepsialarmer samt diagnose og behandling fortsat er det, der optager medlemmerne mest, når de ringer til rådgivningen.

Der var stor spørgelyst og engagement blandt tilhørerne, hvor de også bidrog med egne erfaringer og eksempler undervejs.

Medlemsundersøgelse med mange svar

Efter en kort pause blev hovedbestyrelsen præsenteret for resultaterne fra den omfattende medlemsundersøgelse fra 2023, hvor over 1400 medlemmer deltog.

Direktør Per Olesen gennemgik undersøgelsen, som bl.a. gav et indblik i medlemmernes tilfredshed med at være en del af Epilepsiforeningen samt deres ønsker til forbedringer.

Undersøgelsen skabte livlig diskussion blandt medlemmerne, og de blev opfordret til at bruge resultaterne i deres lokale kredse, når de fremadrettet skal planlægge kommende aktiviteter.

Sidste punkt på dagsordenen var orientering ved landsformand Lone Nørager Kristensen. Her fortalte hun de resterende medlemmer af bestyrelsen, om gårsdagens hovedbestyrelsesmøde, hvor aktivitetsplanen for 2024-2026 blev fremlagt og præsenteret, som forventes at blive stemt igennem ved landsmødet til maj.

Kilde: Epilepsiforeningen