14.08.2017

TV i bedste sendetid fra Epilepsihospitalet

DR sender tv fra Filadelfia, hvor patienter fra Epilepsihospitalet fortæller deres historie til Mads Steffensen og Jakob Riising.

Henover sommeren har en campingvogn, der er omdannet til en mobil radiostation, trillet rundt på de danske landeveje med værterne Mads Steffensen og Jakob Riising. De to populære radio- og skærmtrolle camperede i nogle af de miljøer, der ikke så ofte er fokus på, eller automatisk er adgang til. Her mødte de nogle af de mennesker, som kender miljøerne indgående, og som havde lyst til at sætte ord på, hvor de er i livet netop nu. Det er der nu kommet en række tv-udsendelser ud af.

Et af de steder, campingvognen holdte ind, var ved Epilepsihospitalet, hvor duoen fik en masse gode og rørende historier fra hospitalets patienter og personale. Det kan du opleve på tv på DR 1 på tirsdag den 15. august kl. 20.00.

Du kan se udsendelsen her på DR.dk

Udsendelsen hedder ”Nærradiofonien” og er første afsnit i en programserie på seks afsnit. Nærradiofonien har også besøgt Hellebro – et opholdssted for unge hjemløse, Rigshospitalet, Å-festivalen – en kristen festival og NFJ, der er en naturistcampingplads.

DR