Lyden af afspænding: Lær mini-mindfulness

Øv dig i at slappe af med lydguide til mini-mindfulness

Både mennesker med epilepsi og deres pårørende har brug for at kunne slappe af. Og nogle gange har man brug for lidt hjælp til det. Her kan nogle af de her lydfiler komme til gavn.

Hvis man har brug for at få kroppen til at slappe af, så kan man prøve med en slags miniudgave af mindfulness, siger specialkonsulent Malene Norborg Petersson i et interview, vi har lavet med pårørendeeksperten fyldt med gode råd og tips og tricks til at klare sig helskindet gennem hverdagen som pårørende. Du kan læse interviewet her

Hun foreslår bl.a. at man kan prøve at lære forskellige afspændingsteknikker. Det er er ikke noget, man behøver gå på kursus for at lære. Man kan finde lydfiler på Komiteens for Sundhedsoplysnings hjemmeside for deres ”Lær at tackle”-kurser, på YouTube er der en del to-do-videoer eller man kan låne cd’er med instruktioner på biblioteket.

”Det er vigtigt at få sagt, at der ikke er noget hurtigt fx. Det er noget, man skal øve sig på, ligesom med alt andet,” understreger Malene Norborg.

Komiteen for Sundhedsoplysning og Epilepsiforeningen