12.02.2015

Kursus for voksne

Medlemmer af Dansk Epilepsiforening tilbydes hvert år en række kurser og sociale arrangementer. I år er der bl.a. et kursus for voksne med epilepsi i weekenden 27.-29. marts og et kombineret forældre og bedsteforældre-kursus i oktober.
Kurset for voksne med epilepsi afholdes på Fredericia vandrehjem, hvor både omgivelserne og programmet vil sikre, at det bliver et par dage, hvor deltagerne kan skabe nye kontakter, få mere viden og masser af hygge.
Minna Litman, der er epilepsisygeplejerske på Rigshospitalet og informatør i Dansk Epilepsiforening, og Jette Kristensen, neuropsykolog på Epilepsihospitalet Filadelfia, vil sørge for, at man kommer omkring emner som almen viden om epilepsi og ulykkesforebyggelse, seneste nyt om behandlingsmuligheder, psykosociale konsekvenser ved epilepsi hos henholdsvis mænd og kvinder, og kognitive og følelsesmæssige konsekvenser og redskaber til at tackle dem.
Weekenden arrangeres af Dansk Epilepsiforening Kreds Vestsjælland. Man kan tilmelde sig her. Dansk Epilepsiforenings forældrekursus er traditionelt meget efterspurgte og populære. I år er der som noget nyt integreret et separat kursusprogram for bedsteforældre, som løber fra fredag eftermiddag til lørdag eftermiddag.
Kurset afholdes den 2.-4. oktober. Du kan læse mere om det her. Epilepsiforeningen har mange sociale aktiviteter, der spænder fra lokale aktiviteter og weekendture til de to populære sommerlejr. Familiesommerlejren (11.-17. juli) og ungdomssommerlejren (19.-24. juli). Se alle vores aktiviteter Hvis du er interesseret i vores kurser, men ikke er medlem, kan du melde dig ind her og spare 25 kr. det første år. (Kilde: Dansk Epilepsiforening)