02.11.2015

25.000 kr. til Epilepsiforeningen

Fredagens indsamlingsevent ”En aften i en god sags tjeneste” med Cecilie Hother endte med at blive en fantastisk aften for de 110 gæster. Der blev indsamlet i omegnen af 25.000 kr. til Dansk Epilepsiforening fra donationer, lotteri og auktion. Men ud over det har initiativet også medvirket til at skabe synlighed om såvel epilepsi som Dansk Epilepsiforening.
Aftenen bød på dejlig mad, den hylende morsomme tryllekunstner Kristian Skovbo, spændende fortællinger fra Cecilie Hother og Vibeke Knudsen, god musik fra klaverspilleren Jørgen Forsingdal og en stor vilje til at støtte Epilepsiforeningen.
Tina Uldum Brun fik ideen til et indsamlingsarrangement for snart et år siden. Og da hun fandt sammen med Cecilie Hother, der har en storebror med epilepsi, blev de enige om, at pengene skulle komme Dansk Epilepsiforening til gavn og glæde. Tina Bruun har arbejdet med idéen lige siden, og specielt de seneste måneder har været meget intense.
”Det var en fornøjelse at være med til arrangementet, og vi har den allerstørste respekt for det arbejde specielt Tina har lavet i den her sammenhæng. Der er virkeligt lavet et kæmpestort stykke arbejde bag kulisserne gennem lang tid, og det fortjener hun en stor og meget varm tak for. Lige så med Cecilie Hother, som fik idéen med at tænke Dansk Epilepsiforening ind i den her sammenhæng; det er vi meget glade for.” udtaler Dansk Epilepsiforenings direktør Per Olesen
Dansk Epilepsiforening takker alle de optrædende – Kristian Skovbo, Vibeke Knudsen, Jørgen Forsingdal og ikke mindst Cecilie Hother, der var en fremragende vært på aftenen samme med Tina Bruun. Vi vil også takke Stormly og de 110 andre gæster ved eventen, tak til Hotel Juelsminde Strand, alle sponsorerne, Anders Bircow og Mads Vad for at støtte op og en også en stor tak til alle de mennesker der har doneret penge til foreningen via ”Doner nu”-knappen på Facebook eller sat penge direkte ind på vores konto 2206 – 8055605875 og mærket indbetalingen ”Indsamling”.
Pengene fra denne indsamling vil gå dels til at understøtte foreningens rådgivningsfunktion, som aktuelt har omkring 1100 årlige rådgivningsforløb, dels til foreningens informatør korps, som tager ud på daginstitutioner, skoler, arbejdspladser og uddannelsesinstitutioner og fortæller om epilepsi.
(Kilde: Dansk Epilepsiforening)