24.05.2012

Demonstration mod fleksjobreform

En borgergruppe har taget initiativ til at afholde en større demonstration den 4. juni for "et mere solidarisk Danmark". Det betyder bl.a. nej fleksjobreformen.
Det foregår på Rådhuspladsen i København den 4. juni klokken 14-17.
Hvis regeringen forslag til fleksjobreform bliver til virkelighed, vil det ramme en del fleksjobvisiterede med epilepsi meget hårdt. Dansk Epilepsiforening frygter at ordningen reelt vil blive ødelagt. Derfor vil der den 4. juni også være folk fra Dansk Epilepsiforening blandt demonstranterne på Rådhuspladsen.
Dansk Epilepsiforening opfordrer alle til at gå ind på Folkesamlingens facebookside og vise sin opbakning ved at dele siden.
Dansk epilepsiforening opfordrer også aller der er imod regeringens forslag til en fleksjobreform om at deltage i demonstrationen.

Folkets Parlament inviterer alle til Folkeforsamling for et solidarisk Danmark og modstand  mod regeringens nedskæringer og besparelser.

Personerne bag arrangementet kalder sig Folkets Parlament. De mener, at alle borgere er medborgere – uanset om man er kontanthjælpsmodtager, førtidspensionist, fleksjobbere, sygedagpengemodtagere – eller andre grupper af borgere, som i dagens Danmark er kommet i klemme i systemet.

Folkets Parlament har som eneste formål at stå for koordinering af en folkeforsamling med krav om ligebehandling og inklusion af alle borgere i den politiske proces via dialog.

Folkets Parlament ønsker at opnå inklusion frem for eksklusion i den danske beskæftigelsespolitik for alle befolkningsgrupper i Danmark.