25.05.2012

Film din epilepsi

Dansk Epilepsiforening vil gerne vise hvordan der er at have epilepsi. Derfor opfordrer vi folk til at sende os små filmoptagelser på et par minutter, hvor de fortæller om det at have epilepsi, eller laver en lille film, hvor deres barn fortæller om sin epilepsi.
Næsten alle film vil blive samlet til en lang film, der vil blive vist på et stort udendørs lærred på Nordisk Epilepsidag den 7. september i Odense. Nogle af filmene vil blive samlet i en lille film, hvor børn og voksne fortæller om hverdagen med epilepsi, der bliver lagt på YouTube og Dansk Epilepsiforenings hjemmeside. Og nogle vil blive sat sammen med andre former for klip, når der laves informationsfilm om epilepsi.
Kort sagt: Dansk Epilepsiforening vil gerne have din virkelighed med i de film, vi viser.
Filmen må kun være 2-4 minutter lang. Der er ingen krav til det tekniske udstyr – den er lige meget om den er lavet med en mobiltelefon, et kamera fra supermarkedet, pc’ens webcam eller stort flot filmudstyr. Det betyder heller ikke noget hvilket fil-format, den er lavet i.
Som inspiration kan man prøve at fortælle om en af disse ting:
• En oplevelse i forbindelse med et anfald
• Hvilke problemer giver epilepsien dig i hverdagen?
• Hvilken betydning har epilepsien haft, når du skulle finde en kæreste eller være sammen med ham/hende?
• Hvordan har din partner, forældre, børn, søskende, venner eller kollegaer reageret på epilepsien?
Eller fortæl om noget helt andet der handler om din eller din pårørendes epilepsi. Læs mere om projektet med at filme din egen epilepsi-fortælling