01.06.2012

Gode råd til lærere

For et barn der i forvejen har udfordringer som følge af en hjerneskade, kan epilepsi udgøre en ekstra udfordring. Derfor har fagområdet Epilepsi i ViHS nu tilføjet viden og information om epilepsi til Børnehjernekassen.dk Her kan fagpersoner og andre interesserede finde brugbar viden om, hvordan epilepsien tackles i hverdagen og i skolen.
Hvis fagfolkene omkring barnet får en større forståelse for de symptomer, de ser og er klædt på til at håndtere et barn med epilepsi, er der bedre forudsætning for barnets trivsel og læring.
Man kan bl.a. læse om epilepsi hos børn med hjerneskade, tips til hvordan epilepsi håndteres i en klasse, undervisning af børn med hjerneskade og epilepsi og få en "vejviser" til supplerende viden og rådgivning
Siderne er et godt supplement til Dansk Epilepsiforenings hjemmeside-tema om børn med epilepsi og skolen samt siderne om børn og epilepsi (Kilde: ViHS)