13.04.2011

Det Centrale Handicapråd sparket i gang

Det Centrale Handicapråd har fået nye opgaver om blandt andet at skabe bred inklusion i samfundet og bekæmpe stereotyper, fordomme og skadelig praksis overfor mennesker med handicap. Rådet har fået ny sammensætning med repræsentanter for handicaporganisationerne, civilsamfundet, arbejdsmarkedets parter, forskere og i spidsen står en ny formand, erhvervsmanden Tue Byskov Bøtkjær, som vil bruge sin erhvervsbaggrund til at skabe synlige resultater for mennesker med handicap.
Blandt temaerne, som rådsmedlemmernes nævnte, var, at Det Centrale handicapråd skal være en aktiv, synlig og saglig medspiller i debatten.

Mødet havde et lidt utraditionelt indhold i form af tegneren Jens Hage, der undervejs lavede tegninger der opsummerede diskussionen. Det blev til billeder med fordomme som sorte briller, kørestole der kunne flyve og en tennisspiller, der holdt mange bolde i luften.

Det Centre Handicapråds hjemmeside: www.dch.dk